Керуючись Законом України «Про добровільне об’єднання територіальних громад», п. 30 ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законом України «Про освіту», Законом України «Про дошкільну освіту», ст. ст. 88, 89, 90 Цивільного кодексу України, ст. 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців та громадських формувань», міська рада
ВИРІШИЛА :
1. Внести зміни до Статуту комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад «Білочка» Підгородненської міської ради, виклавши його у новій редакції.
2. Наталії МУДРІЙ – керівнику комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад «Білочка» Підгородненської міської ради Дніпровського району Дніпропетровської області здійснити організаційні заходи щодо реєстрації Статуту комунального закладу, викладеному у новій редакції.
3. Координацію по виконанню даного рішення покласти на відділ освіти, культури, молоді та спорту, юридичний відділ міської ради, контроль – на заступника міського голови Костянтина МУХУ, постійну комісію з питань законності, депутатської етики, запобігання та врегулювання конфлікту інтересів.
Міський голова Андрій ГОРБ
№_____/8
Проєкт рішення підготувала:
Начальник відділу освіти, культури,
молоді та спорту Людмила ЯКИМЕНКО
Начальник юридичного відділу Станіслава ГАНЧЕВА
Завізували:
Заступник міського голови Костянтин МУХА
Секретар міської ради Роман КУЧМА
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішенням сесії Підгородненської
міської ради №______/8 від ____
Міський голова Андрій ГОРБ
СТАТУТ
КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
«ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «БІЛОЧКА»
ПІДГОРОДНЕНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ДНІПРОВСЬКОГО РАЙОНУ
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
м. Підгородне
2021 р.
І. Загальні положення
1.1. Комунальний заклад «Дошкільний навчальний заклад «Білочка» Підгородненської міської ради Дніпровського району Дніпропетровської області (далі Заклад) загального типу розвитку для дітей віком від трьох до шести (семи) років, де забезпечується їх розвиток, виховання і навчання відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти.
1.2. Повна назва українською мовою: КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «БІЛОЧКА» ПІДГОРОДНЕНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ДНІПРОВСЬКОГО РАЙОНУ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ.
Скорочена назва: КЗ «ДНЗ «БІЛОЧКА» ПІДГОРОДНЕНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ.
1.3. Юридична адреса Закладу: поштовий індекс – 51264, Дніпропетровська область, село Хуторо-Губиниха, вулиця Нова, будинок 21 Г.
1.4. Засновник Закладу: Підгородненська міська рада Дніпровського району Дніпропетровської області. Засновник здійснює фінансування Закладу, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування та медичне обслуговування дітей.
1.5. Заклад в своїй діяльності керується Конституцією України (254 к /96 – ВР), Законами України «Про освіту» (1060 – 12), «Про дошкільну освіту»(2628 – ІІІ), Положенням про дошкільний навчальний заклад України (688 -93- п) (далі – Положення), затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12 березня 2003р. №305, іншими нормативно-правовими актами, власним Статутом.
1.6. Заклад є юридичною особою, має печатку і штамп встановленого зразка, реєстраційний рахунок в органах державного казначейства, бланки з власними реквізитами.
1.7. Заклад є неприбутковою установою.
1.8. Головною метою Закладу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового та духовного розвитку.
1.9. Діяльність закладу направлена на реалізацію основних завдань дошкільної освіти; збереження та зміцнення фізичного та психічного здоров’я дітей; формування їх особистості, розвиток творчих здібностей та нахилів; забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту.
1.10. Заклад самостійно здійснює свою діяльність в межах компетенції, передбаченої чинним законодавством, Положенням та даним Статутом.
1.11. Заклад несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за:
- реалізацію головних завдань дошкільної освіти, визначених Законом України «Про дошкільну освіту».
- забезпечення рівня дошкільної освіти у межах державних вимог до її змісту, рівня і обсягу;
- дотримання фінансової дисципліни та збереження матеріально – технічної бази.
1.12. Взаємовідносини Закладу з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені ними із засновником – Підгородненською міською радою.
ІІ. Комплектування груп Закладу
2.1. Заклад розрахований на 30 місць.
2.2. Група комплектуються за одновіковими та різновіковими ознаками, комплектація групи проводиться впродовж року, по мірі звільнення місць.
2.3. У закладі функціонують 2 групи загального розвитку, для дітей віком від трьох до шести (семи) років.
2.4. Заклад має групи з денним режимом перебування дітей.
2.5. Наповнюваність груп дітьми становить (норма):
- одновікові – до 20 осіб;
- різновікові – до 15 осіб;
- в оздоровчий період – до 15 осіб.
2.6. Для зарахування дитини в заклад необхідно пред’явити:
- медичну довідку про стан здоров’я дитини;
- медичну довідку про епідеміологічне оточення;
- заява для зарахування до групи;
- копію свідоцтва про народження дитини;
- документи для встановлення батьківської плати ( в разі необхідності).
2.7. За дитиною зберігається місце в закладі у разі її хвороби, карантину, санаторного лікування, на час відпустки батьків або осіб , які їх замінюють, а також у літній період (75 днів).
2.8. Відрахування дітей із дошкільного закладу може здійснюватись:
- за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють;
- на підставі медичного висновку про стан здоров’я дитини, що виключає можливість її подальшого перебування в дошкільному закладі цього типу;
- якщо дитина не відвідує дитячий заклад без поважних причин більше місяця;
- у разі несплати без поважних причин батьками або особами, які їх замінюють, плати за харчування дитини протягом двох місяців після встановленого терміну.
2.9. Адміністрація дошкільного закладу письмово повідомляє батьків або осіб, які їх замінюють, про відрахування дитини з дитячого закладу не менш як за 10 календарних днів.
2.10. Діти зараховуються на загальних підставах згідно черги до закладу. В першу чергу приймаються діти, батьки яких працюють на території села, а також , діти які перебувають під опікою, діти військовослужбовців і тих, хто проходить строкову службу.
ІІІ. Режим роботи Закладу
3.1. Заклад працює за п’ятиденним робочим тижнем.
3.2. Режим роботи закладу встановлюється його засновником за погодженням з органом управління освітою.
3.3. Вихідні дні: субота, неділя, святкові та неробочі дні.
3.4. Групи працюють за єдиним графіком роботи.
3.5. Для задоволення потреб населення засновник може змінювати режим роботи дошкільного закладу за погодженням з відповідними органами управління освітою.
IV. Організація освітнього процесу в Закладі
4.1. Навчальний рік у Закладі починається 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року.
З 1 червня до 31 серпня ( оздоровчий період ) у закладі проводиться оздоровлення дітей.
4.2. Навчальний Заклад здійснює свою діяльність відповідно до річного плану, який складається на навчальний рік та період оздоровлення.
4.3. План роботи Закладу на навчальний рік та оздоровчий період схвалюється педагогічною радою закладу, затверджується керівником дошкільного закладу.
План роботи закладу на оздоровчий період погоджується з територіальною санітарно – епідеміологічною службою .
4.4. У Закладі визначена державна українська мова навчання і виховання дітей.
4.5. Зміст дошкільної освіти визначається Базовим компонентом дошкільної освіти та реалізується через програми та навчально-методичне забезпечення, що затверджуються Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України.
4.6. Заклад відповідно до статутних цілей і завдань може надавати додаткові освітні послуги, які не визначені Державною базовою програмою, лише на основі угоди між батьками або особами, які їх замінюють та дошкільним закладом у межах гранично допустимого навантаження дитини, визначеного Міністерством освіти і науки разом з Міністерством охорони здоров’я.
Відмова батьків або осіб, які їх заміняють, від запропонованих додаткових освітніх послуг не може бути підставою для відрахування дитини з дошкільного закладу.
4.7. Заклад організовує освітній процес за такими пріоритетними напрямками:
- художньо-естетичний;
- музичний.
4.8. Заклад здійснює соціально-педагогічний патронат сім'ї з метою забезпечення умов для здобуття дошкільної освіти дітьми дошкільного віку, які не відвідують дошкільний заклад та надання консультаційної допомоги сім'ї.
V. Організація харчування дітей в Закладі
5.1. У Закладі здійснюється 3-х разове харчування.
5.2. Порядок забезпечення продуктами харчування здійснюється згідно з чинним законодавством та умовами постачання відповідно санітарно-гігієнічних правил і норм.
5.3. Контроль за організацією та якістю харчування, вітамінізацією страв, закладкою продуктів харчування, кулінарною обробкою, виходом страв, смаковими якостями їжі, санітарним станом харчоблоку, правильністю зберігання, дотримання термінів реалізації продуктів покладається на медичного працівника та керівника Закладу.
VI. Медичне обслуговування дітей у Закладі
6.1. Медичне обслуговування дітей Закладу здійснюється органом охорони здоров'я на безоплатній основі.
6.2. Медичний персонал здійснює лікувально – профілактичні заходи в тому числі проведення обов’язкових медичних оглядів, контроль за станом здоров’я, фізичним розвитком дитини, організацією фізичного виховання, загартуванням, дотриманням санітарно – гігієнічних норм та правил, режимом та якістю харчування. Проводить щоденний огляд дітей, які відвідують заклад, надає долікарську допомогу, організовує проведення поточної дезінфекції, бере участь у диспансерному огляді дітей.
Контролює проходження медичного огляду працівниками дошкільного закладу.
6.3. Заклад надає приміщення і забезпечує належні умови для роботи медичного персоналу та проведення лікувально – профілактичних заходів.
6.4. Медичними кадрами Заклад забезпечується відповідно до чинного законодавства
VII. Учасники освітнього процесу
7.1. Учасниками освітнього процесу у Закладі є:
- діти дошкільного віку;
- директор (завідувач);
- педагогічні працівники;
- медичний працівник;
- помічники вихователів;
- батьки або особи, які їх замінюють;
- фізичні особи, які надають освітні послуги у сфері дошкільної освіти.
7.2. За успіхи в роботі встановлюється такі форми матеріального та морального заохочення:
- подяки;
- преміювання;
- грамоти Підгороденської міської ради, Головного управління освіти та науки при Дніпропетровській облдержадміністрації, Міністерства освіти та науки України;
- знак «Відмінник освіти України»;
- державні нагороди.
7.3. Права дитини у сфері дошкільної освіти:
- безпечні та нешкідливі для здоров’я умови утримання дітей, розвитку, виховання та навчання;
- захист від будь – якої інформації, пропаганди та агітації, що завдає шкоди здоров’ю, моральному та духовному розвитку;
- захист від будь – яких форм експлуатації та дій, які шкодять здоров’ю дитини,а також фізичного та психічного насильства, приниження її гідності;
- здоровий спосіб життя.
7.4. Права батьків або осіб, які їх замінюють:
- обирати і бути обраним до органів громадського самоврядування закладу;
- звертатися до відповідних органів управління освітою, до засновника з питань розвитку, виховання і навчання своїх дітей;
- брати участь у покращенні організації навчально - виховного процесу
та зміцненні матеріально – технічної бази закладу;
- відмовлятися від запропонованих додаткових освітніх послуг;
- захищати законні інтереси своїх дітей у відповідних державних органах у суді.
7.5. Батьки або особи, які їх замінюють зобов’язані:
- своєчасно вносити плату за харчування дитини в Закладі у встановленому порядку;
- своєчасно повідомляти Заклад про можливість відсутності або хвороби дитини;
- стежити за станом здоров'я дитини;
- в разі відсутності дитини в Закладі протягом 3-х днів, батьки зобов’язані подати довідку про стан здоров’я дитини;
- інші права, що не суперечать законодавству України.
7.6. На посаду педагогічного працівника Закладу приймається особа, яка має відповідну середню спеціальну або вищу педагогічну освіту, забезпечує результативність та якість роботи, а також фізичний і психічний стан якої дозволяє виконувати професійні обов’язки.
7.7. Трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, правилами внутрішнього трудового розпорядку.
7.8. Педагогічні працівники мають право:
- на вільний вибір педагогічно доцільних форм, методів і засобів роботи з дітьми;
- брати участь у роботі органів самоврядування закладу;
- на підвищення кваліфікації, участь у методичних об’єднаннях, нарадах тощо;
- проводити в установленому порядку науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу;
- вносити пропозиції щодо поліпшення роботи закладу;
- на соціальне та матеріальне забезпечення відповідно до законодавства України;
- об’єднуватися у професійні спілки та бути членами інших об’єднань громадян, діяльність яких не заборонена законодавством;
- на захист професійної честі та гідності;
- інші права, що не суперечать законодавству України.
7.9. Педагогічні працівники зобов’язані:
- виконувати статут, правила внутрішнього трудового розпорядку, умови контракту чи трудового договору;
- дотримуватися педагогічної етики, норм загальнолюдської моралі, поважати гідність дитини та її батьків;
- забезпечувати емоційний комфорт, захист дитини від будь – яких форм експлуатації та дій, які шкодять її здоров’ю, а також від фізичного та психологічного насильства;
- брати участь у роботі педагогічної ради та інших заходах, пов’язаних з підвищенням професійного рівня, педагогічної майстерності, загально – політичної культури;
- виконувати накази та розпорядження керівника;
- інші обов’язки, що не суперечать законодавству України.
7.10. Педагогічні працівники приймаються на роботу до Закладу директором (завідувачем).
7.11. Працівники Закладу несуть відповідальність за збереження життя, фізичне і психічне здоров’я дитини згідно із законодавством.
7.12. Працівники Закладу у відповідності до статті 26 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» проходять періодичні безоплатні медичні огляди 2 на рік .
7.13. Педагогічні працівники Закладу підлягають атестації, яка здійснюється, як правило, один раз на п’ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого Міністерством освіти та науки України.
7.14. Педагогічні працівники, які систематично порушують статут, правила внутрішнього трудового розпорядку Закладу, не виконують посадових обов’язків, умови колективного договору (контракту) або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства.
VIII. Управління Закладом
8.1. Управління Закладом здійснюється відділом освіти, культури, молоді та спорту Підгородненської міської ради у межах повноважень, передбаченим чинним законодавством.
8.2. Безпосереднє керівництво роботою Закладу здійснює його директор (завідувач), який призначається і звільняється з посади засновником або уповноваженим ним органом управління освітою з дотриманням чинного законодавства.
Керівник Закладу:
- відповідає за реалізацією завдань дошкільної освіти, визначених Законом України «Про дошкільну освіту», та забезпечення рівня дошкільної освіти у межах державних вимог до її змісту і обсягу;
- здійснює керівництво і контроль за діяльністю дошкільного закладу;
- діє від імені закладу, представляє його в усіх державних та інших органах, установах і організаціях;
- розпоряджається в установленому порядку майном і коштами дошкільного закладу, відповідає за дотримання фінансової дисципліни та збереження матеріально – технічної бази закладу;
- приймає на роботу та звільняє з роботи працівників дошкільного закладу;
- видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження, контролює їх виконання;
- погоджує штатний розклад за із засновником дошкільного закладу;
- контролює організацію харчування і медичного обслуговування дітей;
- затверджує правила внутрішнього трудового розпорядку, посадові інструкції працівників за погодженням профспілковим комітетом;
- забезпечує дотримання санітарно – гігієнічних, протипожежних норм і правил, техніки безпеки, вимог безпечної життєдіяльності дітей і працівників;
- контролює відповідність застосованих форм, методів і засобів розвитку, виховання і навчання дітей їх віковим, психофізіологічним особливостям, здібностям і потребам;
- підтримує ініціативу щодо вдосконалення освітньої роботи, заохочує творчі пошуки , дослідно – експериментальну роботу педагогів;
- організовує різні форми співпраці з батьками або особами, які їх замінюють;
- щороку звітує про навчально – виховну, методичну, економічну і фінансово – господарську роботу на загальних зборах (конференціях) колективу та батьків
або осіб, які їх замінюють.
8.3. Постійнодіючий колегіальний орган в Закладі – педагогічна рада.
До складу педагогічної ради входять: завідувач, педагогічні працівники, медичні працівники, інші спеціалісти. Може входити голова батьківського
комітету. Запрошені з правом дорадчого голосу можуть бути представники громадських організацій, педагогічні працівники загальноосвітньої школи, батьки.
Головою педагогічної ради є директор (завідувач) Закладу.
Педагогічна рада закладу:
- розглядає питання навчально – виховного процесу в Закладі та приймає відповідні рішення;
- організовує роботу щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їх творчої ініціативи впровадження досягнень науки, передового педагогічного досвіду;
- приймає рішення з інших питань професійної діяльності педагогічних працівників.
Робота педагогічної ради планується довільно відповідно до потреб дошкільного закладу.
Кількість засідань педагогічної ради становить не менше 3 – х на рік.
8.4. Органом громадського самоврядування закладу є загальні збори колективу закладу та батьків або осіб, які їх замінюють, які скликаються один раз на рік. Рішення загальних зборів приймається простою більшістю голосів від загальної кількості присутніх.
Кількість учасників загальних зборів від працівників закладу – 9, від батьків – 15 чол.
Термін їх повноважень становить 1 рік.
Загальні збори:
- приймають Статут, зміни і доповнення;
- обирають раду Закладу, її членів і голову, встановлюють терміни її повноважень;
- заслуховують звіт керівника Закладу, голови ради Закладу, з питань статутної діяльності Закладу, дають їй оцінку шляхом таємного або відкритого голосування;
- розглядають питання навчально – виховної, методичної та фінансово – господарської діяльності Закладу;
- затверджують основні напрямки роботи і розвитку Закладу.
8.5. У період між загальними зборами діє рада Закладу. Кількість засідань ради призначається за потребою.
Засідання ради Закладу є правомірним, якщо в ньому бере участь не менше двох третин її членів (працівники закладу, батьки, засновники, спонсори та інші).
Рада закладу організовує виконання рішень загальних зборів, розглядає питання поліпшення умов для здобуття дошкільної освіти, зміцнення матеріально – технічної бази, поповнення й використання бюджету закладу, вносить пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників навчально – виховного процесу, погоджує зміст і форми роботи з педагогічної освіти батьків.
Рада виконує інші функції, що не суперечать чинному законодавству.
8.6. У Закладі може діяти піклувальна рада – орган самоврядування, який формується з представників органів виконавчої влади, підприємств, установ, навчальних закладів, організацій, окремих громадян з метою залучення громадськості до вирішення проблем освіти, забезпечення сприятливих умов ефективної роботи дошкільного закладу.
Піклувальна рада у складі 7 осіб створюється за рішенням загальних зборів або ради закладу. Члени піклувальної ради обираються на загальних зборах закладу і працюють на громадських засадах. Очолює піклувальну раду голова, який обирається шляхом голосування на її засіданні з числа членів піклувальної ради.
Кількість засідань визначається їх доцільністю, але , як правило, не менше ніж 4 рази на рік.
Основними завданнями піклувальної ради є:
співпраця з органами виконавчої влади, підприємствами, установами, організаціями, навчальними закладами, окремими громадянами спрямована на поліпшення умов утримання дітей у дошкільному закладі;
сприяння зміцненню матеріально-технічної, культурно-спортивної, корекційно-відновлювальної, лікувально-оздоровчої бази закладу;
сприяння організації та проведенню заходів, спрямованих на охорону життя та здоров'я учасників навчально-виховного процесу;
організація дозвілля та оздоровлення дітей та працівників закладу;
стимулювання творчої праці педагогічних працівників;
всебічне зміцнення зв'язків між родинами дітей та дошкільним закладом;
сприяння соціально-правовому захисту учасників навчально-виховного процесу;
сприяння залученню додаткових джерел фінансування закладу.
IХ. Майно Закладу
Майно дошкільного закладу належить до комунальної власності територіальної громади.
Дошкільний заклад має право використовувати майно в межах, встановлених законодавством України, відповідно до цілей своєї статутної діяльності, завдань Власника, органу управління майном і призначення майна.
Х . Фінансово-господарська діяльність Закладу
10.1 Джерелами фінансування дошкільного Закладу є кошти:
- засновника: Підгородненської міської ради;
- батьків або осіб, які їх замінюють;
- одержані від громадян за надання платних послуг у галузі освіти;
- добровільні пожертвування та цільові внески фізичних та юридичних осіб;
- доходи від здавання в оренду приміщень, обладнання та іншого майна;
- інші надходження, не заборонені чинним законодавством.
10.2. Заклад за погодженням із засновником має право:
- придбати, орендувати необхідне обладнання, майно;
- отримувати допомогу від підприємств, установ, організацій або фізичних осіб;
- здавати в оренду приміщення, споруди, обладнання юридичним та фізичним особам для провадження освітньої діяльності згідно із законодавством.
10.3. Статистична звітність про діяльність Закладу здійснюється відповідно до законодавства.
10.4. Фінансово-господарська діяльність Закладу провадиться на основі кошторису, який складається засновником.
10.5. Штатний розпис Закладу затверджується засновником та погоджується з відділом освіти, культури, молоді та спорту Підгородненської міської ради на основі Типових штатних нормативів дошкільних навчальних закладів, затверджених Міністерством освіти та науки за погодженням з Міністерством фінансів.
10.6. Порядок ведення діловодства і бухгалтерського обліку в Закладі визначається законодавством, нормативно – правовими актами Міністерства освіти та науки України та інших центральних органів виконавчої влади, яким підпорядковується дошкільні заклади.
За рішенням керівника дошкільного навчального закладу бухгалтерський облік може здійснюватися самостійно закладом або через централізовану бухгалтерію (комунальну установу «Центр фінансово-господарського обслуговування закладів освіти Підгородненської міської ради»)» на підставі договорів про надання послуг.
ХІ. Контроль за діяльністю Закладу
11.1. Державний контроль за діяльністю дошкільного закладу здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики у сфері дошкільної освіти.
11.2. Державний нагляд (контроль) за діяльністю дошкільного закладу здійснюється Державною службою якості освіти України у межах своїх повноважень.
11.3. Контроль за дотриманням дошкільним закладом державних вимог, не пов’язаного із освітнім процесом, здійснюється засновником дошкільного закладу Підгородненською міською радою або уповноваженим ним органом відповідно до законодавства України.
ХІІ. Ліквідація, реорганізація Закладу
12.1. Ліквідація або реорганізація Закладу (злиття, приєднання, виділення, перетворення) здійснюється за рішенням сесії Підгородненської міської ради, або господарського суду згідно з чинним законодавством.
12.2. Ліквідація дошкільного закладу здійснюється ліквідаційною комісією, утвореною в установленому законом порядку.
12.3.У разі ліквідації дошкільного закладу його основні фонди і майно використовуються за рішенням Засновника.
Міський голова Андрій ГОРБ