Підгородненська міська об'єднана територіальна громада
Дніпровський район, Дніпропетровська область
Проекти рішень міської ради
від 04 квітня 2024р. № 
Про внесення змін до Статуту Спаського ліцею Підгородненської міської ради Дніпропетровської області та затвердження його у новій редакції
Опубліковано 04 квітня 2024

Керуючись законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», відповідно до ст. 88 Цивільного кодексу України, ст. 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців та громадських формувань», міська рада


ВИРІШИЛА:


1.    Внести зміни до Статуту Спаського ліцею Підгородненської міської ради Дніпропетровської області, виклавши його у новій редакції.

2.    Ксенії ВОЛОК – директору Спаського ліцею Підгородненської міської ради Дніпропетровської області здійснити організаційні заходи щодо реєстрації Статуту, викладеному у новій редакції.

3.    Координацію по виконанню даного рішення покласти на відділ освіти Підгородненської міської ради, контроль – на заступника міського голови Олега КУДЛАЯ та постійну комісію з питань соціального захисту та гуманітарної політики.



Т.в.о. міського голови                            Віталій МОРГУН


ЗАТВЕРДЖЕНО

Рішенням сесії Підгородненської 

міської ради від 08.04.2024 №______/_____


Т.в.о. міського голови        Віталій МОРГУН













СТАТУТ


СПАСЬКОГО ЛІЦЕЮ

ПІДГОРОДНЕНСБКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ










м. Підгородне

2024


 

1. Загальні положення


1.1. Спаський ліцей Підгородненської міської ради Дніпропетровської області є комунальним унітарним закладом освіти, заснованим на комунальній власності територіальної громади Підгородненської міської ради і знаходиться в управлінні відділу освіти Підгородненської міської ради.

1.2. Власником і засновником Спаського ліцею є Підгородненська міська рада Дніпровського району Дніпропетровської області (далі - Засновник).

Власник через відділ освіти Підгородненської місько ради здійснює фінансування ліцею, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхiднi будівлі, споруди, землю, інженерні комунікації приміщень, їх госпрдарське обслуговування, харчування дітей, затверджує Статут ліцею, вносить до нього зміни та здійснює інші дії.

1.3. Спаський ліцей є правонаступником майнових та юридичних прав і обов’язків комунального закладу «Спаська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» Підгородненської міської ради Дніпровського району Дніпропетровської області».

1.4. Ліцей може використовувати як повну, так і скорочену назви:

Повна назва закладу освіти: 

Спаський ліцей Підгородненської міської ради Дніпропетровської області.

Скорочена назва закладу освіти: Спаський ліцей.

1.5. Юридична адреса: 

51263, Дніпропетровська область, 

Дніпровський район, с. Спаське, 

вулиця Козинця, будинок 74Б.

1.6. Ліцей є неприбутковим закладом, основним завданням ліцею є провадження освітньої діяльності.

1.7. Ліцей є юридичною особою, має печатку, штамп, iдентифiкацiйний номер, офіційні бланки зі своєю назвою, а також рахунки в установах банків та Держказначействі.

1.8. Ліцей є комунальним закладом.

1.9. Ліцей у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншими нормативно-правовими актами, рішеннями Засновника або Уповноваженого органу, цим Статутом.

1.10. Основним завданням ліцею є провадження освітньої діяльності. Ліцей забезпечує здобуття початкової, базової та повної загальної середньої освіти.

1.11. Головною метою Ліцею є забезпечення реалізації прав громадян на здобуття початкової, базової та повної загальної середньої освіти, всебічний розвиток, виховання i соціалізація особистості, яка здатна до життя в суспiльствi та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення i навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалiзацiї, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності.

1.12. Досягнення цієї мети забезпечується шляхом формування ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для успішної життєдіяльності:

-    вільне володіння державною мовою;

-    здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами;

-    математична компетентність;

-    компетентності у галузі природничих наук, техніки i технологій;

-    інноваційність;

-    екологічна компетентність;

-    навчання впродовж життя;

-    громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, обдарувань, наукового світогляду, з усвідомленням рівних прав і можливостей;

-    культурна компетентність;

-    підприємливість та фінансова грамотність;

-    інші компетентності, передбачені стандартом освіти. 

1.13.Головні завдання ліцею:

- забезпечення реалізації права громадян на доступність і безоплатність здобуття загальної середньої освіти;

- організація освітнього процесу з метою оволодіння систематизованими знаннями про природу, людину, суспільство, культуру та виробництво засобами пізнавальної і практичної діяльності, результатом якого є інтелектуальний, соціальний і фізичний розвиток особистості, що є основою для подальшої освіти і трудової діяльності;

- виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;

- формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, особистості, підготовленої до професійного самовизначення;

- виховання в учнів поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов'язків людини і громадянина;

- розвиток особистості учня, його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;

- реалізація права учнів на вільне формування політичних і світоглядних переконань;

- виховання свідомого ставлення до свого здоров'я та здоров'я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров'я учнів;

- створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину і суспільство.

1.14.    Ліцей проводить освітню діяльність відповідно до ліцензії, може утворювати у своєму складі класи (групи) з поглибленим, профільним вивченням окремих предметів, індивідуальне навчання, дистанційне та мережеве навчання, навчання екстерном та створювати окремі класи очної, заочної (вечірньої) форми навчання, інклюзивні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами.

1.15.    Мовою освітнього процесу в закладі освіти є державна мова.

1.16.    Заклад освіти у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», спеціальними законами, іншими актами законодавства у сфері освіти і науки та міжнародних договорів України, рішеннями Підгородненської міської ради, уповноваженого нею органу управління освіти, цим Статутом.

1.17.    Заклад освіти самостійно приймає рішення та здійснює освітню діяльність в межах автономії, обсяг якої визначається Законом України «Про освіту», спеціальними законами та цим Статутом.

1.18.    Заклад освіти несе відповідальність перед здобувачами освіти, територіальною громадою міста, суспільством і державою за:

- безпечні умови освітньої діяльності;

- дотримання Державних стандартів освіти;

- дотримання договірних зобов'язань з іншими суб'єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов'язань за міжнародними угодами;

- дотримання фінансової дисципліни;

- прозорість, інформаційну відкритість закладу освіти.

1.19.    У закладі освіти створюються та функціонують: методичні об’єднання педагогічних працівників, спортивні секції, методична рада закладу, творчі групи, психологічна служба, інші у разі потреби або якщо це передбачено чинним законодавство.

1.20.    Медичне обслуговування здобувачів освіти здійснюється медичними працівниками, які входять до штату закладу освіти або штату закладів охорони здоров’я у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

1.21.    Взаємовідносини закладу освіти з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.


2. Організація освітнього процесу

2.1. Освітній процес організовується за такими циклами:

-     перший цикл початкової освіти – адаптаційно-ігровий (1-2 роки навчання);

-    другий цикл плчаткової освіти – основний (3-4 роки навчання);

-    перший цикл базової середньої освіти адаптаційний (5-6 роки навчання);

-    другий цикл базової середньої освіти – базове предметне навчання (7-9 роки навчання);

-    перший цикл профільної середньої освіти – профільно-адаптаційний (10 рік навчання);

-    другий цикл профільної середньої освіти – профільний (11 – 12 роки навчання).

Запровадження освітніх програм дванадцятирічної повної загальної середньої освіти для здобувачів базової середньої освіти з 1 вересня 2022 року.

2.2. Основним документом, що регулює освітній процес в закладі освіти, є освітня програма. Освітні програми можуть бути розроблені на основі відповідної типової освітньої Програми або освітніх програм, розроблених суб’єктами освітньої діяльності, науковими установами, фізичними чи юридичними особами i затверджених центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти відповідно до вимог цього Закону. Рішення про використання закладом освіти освітньої програми, розробленої на основі типової освітньої програми або іншої освітньої програми, приймається педагогічною радою Ліцею.

Освітня програма схвалюється педагогічною радою Ліцею та затверджується її керівником відповідно до Закону України «Про повну загальну середню ocвіту».

Ліцей працює за освітніми програмами, підручниками, посібниками, що мають відповідний гриф центрального органу виконавчої впади у сфері освіти i науки та забезпечує виконання освітніх завдань на кожному ступені навчання відповідно до вікових особливостей i природних здібностей дітей.

2.3. На основі визначеного в освітній програмі закладу освіти навчального плану Педагогічна рада складає, а його керівник затверджує річний навчальний план, в якому конкретизується перелік навчальних предметів (інтегрованих курсів), обов'язкових для вивчення, вибіркових (за вибором здобувачів освіти) освітніх компонентів та кількість навчальних годин на тиждень (та/або кількість годин на навчальний рік) відповідно до п Закону України «Про повну загальну середню освіту».

2.4. В Ліцеї забороняється утворення та діяльність організаційних структур політичних партій, а також релігійних організацій i воєнізованих формувань.

2.5. Примусове залучення здобувачів освіти до вступу в будь-які об’єднання громадян, громадські, громадсько-політичні, релігійні організації і воєнізовані формування, а також до діяльності в зазначених організаціях, участі в агітаційній роботі та політичних акціях забороняється.

2.6. Заклад освіти здійснює регулярне безоплатне підвезення учнів та педагогічних працівників із сільських населених пунктів, що знаходяться на території обслуговування закладу освіти та за межами пішохідної доступності, до місця навчання, роботи й додому шкільним автобусом за рахунок коштів засновника, місцевих бюджетів та інших джерел фінансування, не заборонених чинним законодавством.

2.7. Засновник забезпечує безкоштовним харчуванням дiтей-сирiт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з особливими освітніми потребами, інших здобувачiв освіти відповідно до свого рішення.

2.8. Освiтнiй процес в Ліцеї здійснюється за п'ятиденним робочим тижнем. Вихiднi дні: субота, неділя, святкові та вихідні дні встановлюються відповідно до чинного законодавства України.

2.9. Навчальний рік у Ліцеї розпочинається 1 вересня триває не менше 175 навчальних днів i закінчується не пізніше 1 липня наступного року відповідно до Закону України «Про повну загальну середню ocвіту».

2.10. Структура i тривалість навчального року, навчального тижня, навчального дня, занять, відпочинку між ними, форми організації освітнього процесу визначається педагогічною радою закладу освіти у межах часу, передбаченого Освітньою програмою, відповідно до обсягу навчального навантаження, встановленого відповідним навчальним планом, та з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей, особливостей регіону тощо.

Тривалість уроків у Ліцеї становить: у перших класах - З5 хвилин, у 2-4 класах – 40 хвилин, у 5-11 класах - 45 хвилин. Зміна тривалості уроків допускається за рішенням педагогічної ради Ліцею та за погодженням із Засновником або уповноваженим органом і територіальною установою Держпродспоживслужби України.

Тривалість канікул протягом навчального року не може бути меншою, ніж 30 календарних днів відповідно до Закону України «Про повну загальну середню ocвіту».

Відволікання здобувачів освіти від навчальних занять на інші види діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством України).

2.11. Щоденна кiлькiсть i послідовність навчальних занять визначається розкладом ypoків, що складається на кожен семестр відповідно до санітарно - гігієнічних та педагогічних вимог i затверджується директором Ліцею.

Тижневий режим роботи Ліцею затверджується у розкладі навчальних занять.

2.12. Крім різних форм обов'язкових навчальних занять, у Ліцеї можуть проводитись iндивiдуальнi, групові, факультативні та інші позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом i спрямовані на задоволення освітніх інтересів здобувачів освіти та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів i обдарувань.

2.13. У разі зверненні батьків дитини з особливими освітніми потребами інклюзивний клас утворюється в обов'язковому порядку відповідно до п.1 ст.12 розділу III Закону України «Про повну загальну середню ocвіту».

2.14. Кількість здобувачів освіти у класі (наповнюваність класу) Лiцею відповідно до Закону України «Про повну загальну середню ocвіту» не може становити менше 5 учнів та більше:

- 24 учні, які здобувають початкову освіту (з 01.09.2024);

- 30 учнів, які здобувають базову чи профільну середню освіту.

Порядок поділу класів на групи та інші умови організації освітнього процесу визначаються положеннями про них, затвердженими в установленому порядку відповідно до Закону України «Про повну загальну середню ocвіту».

2.15. При вивченні навчальних предметів, курсів, інтегрованих курсів, у тому числі вибіркових, можуть формуватися та функціонувати між класні групи, що включатимуть здобувачів освіти різних класів одного або різних років навчання відповідно до Закону України «Про повну загальну середню ocвіту».

2.16. Зарахування здобувачів освіти до Ліцею здійснюється за наказом керівника на підставі особистої заяви (для неповнолiтнiх – заяви батьків або осіб, які їх замінюють), а також свідоцтва про народження (паспорта) (копії), медичної довідки встановленого зразка, документа про наявний рівень освіти (крім дітей, які вступають до першого класу).

У разі потреби здобувач освіти може перейти протягом будь - якого року до іншого закладу освіти. Переведення здобувачів освіти до іншого закладу здійснюється за заявою одного з батьків відповідно до вимог чинного законодавства.

2.17. Здобувачі освіти розподіляються мiж класами освіти відповідно до Закону України «Про повну загальну середню ocвіту».

2.18. Здобувачі освіти переводяться на наступний рік навчання після завершення навчального року, крім випадків, визначених законодавством.

Рішення про переведення здобувачів освіти, які здобувають освіту за сімейною (домашньою) формою здобуття освіти, приймається з урахуванням результатів навчання.

Здобувачі освіти, які здобули початкову ocвіту та/або базову середню ocвіту та продовжують навчання у ліцеї, переводяться на наступний рік навчання в порядку, визначеному законодавством відповідно до Закону України «Про повну загальну середню ocвіту».

2.19. У разі вибуття здобувача освіти на постійне місце проживання за межі України батьки або особи, що їх замінюють, подають до закладу освіти заяву про вибуття та копію або скановану копію паспорта громадянина України для виїзду за кордон, з яким перетинає державний кордон дитина, або їх проїзного документа iз записом про вибуття на постійне місце проживання за межі України чи вiдмiткою про взяття на постiйний консульський облік у дипломатичному представництві або консульській ycтанові України за кордоном (для здобувачів освіти, яка не досягли повноліття).

2.20. За письмовими зверненнями батьків здобувачів освіти керівник закладу приймає рішення про утворення групи (груп) подовженого дня, у тому числі інклюзивної та/або спеціальної, фінансування якої (яких) здійснюється за кошти засновника та за інші кошти, не заборонені законодавством відповідно до Закону України «Про повну загальну середню ocвіту».

Зарахування до груп подовженого    дня i відрахування здобувачiв освіти з них здійснюється наказом директора на пiдставi заяв батьків, або осіб, які їх замінюють.

Режим роботи груп продовженого дня затверджується наказом директора.

2.21. За особливі успіхи у навчанні, дослiдницькiй, пошуковій, науковій діяльності, культурних заходах, спортивних змаганнях тощо до здобувачiв освіти можуть застосовуватися рiзнi види морального та/або матеріального заохочення i відзначення відповідно до Закону України «Про повну загальну середню ocвіту».

У Ліцеї здобувачі освіти нагороджуються Похвальними грамотами, Похвальними листами, свідоцтвом з відзнакою, срібною та золотою Медаллю.

Вiдповiдно до чинного законодавства здобувачам освіти, які досягли значних успiхiв у навчанні, рішенням педагогічної ради Ліцею може бути призначена а стипендія за рахунок цільових надходжень від добродійних фондів, а також коштів спеціального фонду бюджету.

2.22. Оцінювання результатів навчання здобувачiв освіти здійснюється відповідно до ст. 17 розділу III Закону України «Про повну загальну середню ocвіту».

2.23. Кожен вчень має право на справедливе, неупереджене, об’єктивне, незалежне, недискримiнацiйне та доброчесне оцінювання результатів його навчання незалежно від виду та форми здобуття ним освіти.

2.24. Основними видами оцінювання результатів навчання здобувачiв освіти є формувальне, поточне, підсумкове (тематичне, семестрове, річне) оцінювання, державна підсумкова атестація, зовнішнє незалежне оцінювання.

2.25. Формувальне, поточне та підсумкове оцінювання результатів навчання здобувачiв освіти на предмет їх відповідності вимогам навчальної програми, вибір

форм, змісту та способу оцінювання здійснюють педагогічні працівники закладу освіти. Підсумкове оцiнювання результатів навчання здобувачiв освіти за сімейною (домашньою) формою здійснюється не менше двох разів на рік.

2.26. За вибором Ліцею оцінювання може здійснюватися за власною шкалою оцінювання результатів навчання здобувачiв освіти або за системою оцінювання, визначеною законодавством.

У разі запровадження закладом освіти власної шкали оцінювання результатів навчання учнів ним мають бути визначені правила переведення до системи оцінювання, визначеної законодавством.

Річне оцінювання та державна підсумкова атестація здійснюються за системою оцінювання, визначеною законодавством, а результати такого оцінювання відображаються у свiдоцтвi досягнень, що видається учневі щороку у разі переведення його на наступний рік навчання.

2.27. Оцінювання відповідності результатів навчання здобувачiв освіти, які завершили здобуття початкової, базової загальної середньої чи повної загальної середньої освіти, вимогам державних стандартів здійснюється шляхом державної підсумкової атестації.

2.28. У разі вибуття здобувача освіти із закладу освіти (виїзд за кордон, надання соціальної відпустки, призов на військову службу тощо) оцінювання результатів навчання такого здобувача освіти може проводитися достроково.

Оцінювання результатів навчання здобувача освяти незалежно від форми здобуття ним освіти має здійснюватися особами, які провадять педагогічну діяльність.

2.29. Оцінювання результатів навчання здобувача освіти з особливими освітніми потребами здійснюється згідно із загальними критеріями оцінювання та з урахуванням індивідуального навчального плану (за наявності).

2.30.    Облік навчальних досягнень здобувачiв освіти протягом навчального року здійснюється у класних журналах (або електронних класних журналах), інструкції проведення яких затверджуються центральним органом виконавчої влади у сфері освіти i науки. Результати навчальної діяльності за рік заносяться до особових справ здобувачiв освіти.

2.31. Оцінювання навчальних (досягнень здобувачiв освіти, вибір форм, змісту та способів здійснюють педагогічні працівники закладу освіти.

2.32. У документі про ocвіту (табелі успiшностi, свiдоцтвi досягнень)

відображаються досягнення здобувачiв освіти у навчанні за семестри, навчальний piк та державну підсумкову атестацію.

2.33.    Видача документів про ocвіту здійснюється відповідно до ст. 18 розділу III Закону України «Про повну загальну середню ocвіту».

2.34.    Після завершення навчання за освітньою програмою відповідного повної загальної середньої освіти незалежно від форми її здобуття та на пiдставi результатів річного оцінювання i державної підсумкової атестації учні отримують такі документи про ocвіту:

свідоцтво про початкову ocвіту;

свідоцтво про базову середню ocвіту;

свідоцтво про повну загальну середню ocвіту.

У документах про ocвіту результати підсумкового оцінювання визначаються за системою оцінювання, визначеною законодавством.

2.35.    Свідоцтва про початкову, базову середню та повну загальну середню ocвіту або їх бланки виготовляються закладами освіти або їх засновниками з

присвоєнням їм відповідного реєстраційного номера в єдиній державній електронній базі з питань освіти.


3. Учасники освітнього процесу

3.1. Учасниками освітнього процесу в закладі освіти є:

– здобувачі освіти (учні та вихованці);

– педагогічні працівники;

– батьки здобувачів освіти;

– фізичні особи, які провадять освітню діяльність;

– інші особи, передбачені спеціальними законами та залучені до освітнього процесу у порядку, що встановлюється закладом освіти;

- інші працівники Ліцею.

3.2. Статус, права та обов’язки учасників освітнього процесу визначаються Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншими законодавчими актами, цим Статутом, правилами внутрішнього розпорядку закладу освіти.

3.3. Здобувачі освіти мають право на:

- навчання впродовж життя та академічну мобільність;

- індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, закладу освіти і запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;

- якісні освітні послуги;

- справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;

- відзначення успіхів у своїй діяльності;

- свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;

- безпечні та нешкідливі умови навчання;

- повагу людської гідності;

- захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;

- користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;

- доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;

- особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні та управлінні закладом освіти;

- інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення;

- участь в різних видах навчальної, науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;

- отримання додаткових, у тому числі платних, навчальних послуг;

- перегляд результатів оцінювання навчальних досягнень з усіх предметів інваріантної та варіативної частини.

3.4. Здобувачі освіти зобов'язані:

- виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;

- поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

- відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;

- дотримуватися вимог Статуту, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності).

Здобувачі освіти мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством та установчими документами закладу освіти. Залучення здобувачів освіти під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов’язаних з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених рішенням Кабінету Міністрів України.

3.5. Здобувачі освіти залучаються за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють, до самообслуговування, різних видів суспільно корисної праці відповідно до цього Статуту і правил внутрішнього розпорядку з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей.

3.6. За невиконання учасниками освітнього процесу своїх обов’язків, порушення цього Статуту, правил внутрішнього розпорядку, порушення академічної доброчесності на них можуть накладатися стягнення відповідно до законодавства та Порядку виявлення та встановлення фактів академічної доброчесності. 

3.7. 3.7. Педагогічним працівником повинна бути особа з високими моральними якостями, яка має вищу освіту, належний рівень професійної підготовки, забезпечує результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я якої дає змогу виконувати професійні обов’язки в закладах загальної середньої освіти.

3.8. До педагогічної діяльності у школі не допускаються особи, яким вона заборонена за медичними показаннями, за вироком суду. Перелік медичних протипоказань щодо провадження педагогічної діяльності встановлюється законодавством.

3.9. Призначення на посаду, звільнення з посади педагогічних та інших працівників закладу освіти, інші трудові відносини регулюються законодавством про працю, Законом України «Про загальну середню освіту» та іншими законодавчими актами.

3.10. Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається відповідно до законодавства директором закладу освіти. Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки або посадового окладу лише за письмовою згодою педагогічного працівника. Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише в разі зміни кількості годин для вивчення окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням вимог законодавства про працю. 

3.11.Директор закладу освіти призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернями, права та обов’язки яких визначаються нормативно-правовими актами МОН України, правилами внутрішнього розпорядку та цим Статутом.

3.12.    Не допускається відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків крім випадків, передбачених законодавством. Залучення педагогічних працівників до участі у видах робіт, не передбачених освітньою (освітніми) програмою (програмами) закладу, навчальними програмами та іншими документами, що регламентують діяльність закладу освіти, здійснюється лише за їх згодою.

3.13.    Педагогічні працівники закладу освіти підлягають атестації відповідно до порядку, встановленого МОН України. За результатами атестації визначається відповідність педагогічного працівника займаній посаді, присвоюються кваліфікаційні категорії, педагогічні звання. Перелік категорій і педагогічних звань педагогічних працівників визначається Кабінетом Міністрів України.

3.14.    Педагогічні працівники закладу освіти мають право на:

- академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;

- педагогічну ініціативу;

- розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;

- користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;

- підвищення кваліфікації, перепідготовку;

- проходити сертифікацію на добровільних засадах;

- вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників; ‒ доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;

- відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;

- справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;

- захист професійної честі та гідності;

- індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами закладу освіти; ‒ творчу відпустку строком до одного року не більше одного разу на 10 років із зарахуванням до стажу роботи;

- отримання пільгових довгострокових кредитів на будівництво (реконструкцію) чи придбання житла у порядку, передбаченому Кабінетом Міністрів України;

- безпечні і нешкідливі умови праці;

- участь у громадському самоврядуванні закладу освіти;

- участь у роботі колегіальних органів управління закладу освіти;

- проходити атестацію для здобуття відповідної кваліфікаційної категорії та отримувати її в разі успішного проходження атестації;

- об’єднуватися у професійні спілки та бути членами інших об’єднань громадян, діяльність яких не заборонена законодавством;

- порушувати питання захисту прав, професійної та людської честі і гідності.

3.15.    Педагогічні працівники закладу освіти зобов'язані:

- постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;

- виконувати освітню програму для досягнення здобувачами освіти передбачених нею результатів навчання;

- сприяти розвитку здібностей здобувачів освіти, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;

- дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання здобувачами освіти в освітньому процесі та науковій діяльності;

- дотримуватися педагогічної етики;

- поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;

- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

- формувати у здобувачів освіти усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

- виховувати у здобувачів освіти повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;

- формувати у здобувачів освіти прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

- захищати здобувачів освіти під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти, запобігати вживанню ними та іншими особами на території закладів освіти алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;

- додержуватися установчих документів та правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, виконувати свої посадові обов’язки;

- брати участь у роботі педагогічної ради, засіданнях методичних комісій, нарадах, зборах;

- виконувати накази і розпорядження директора закладу освіти;

- вести відповідну документацію;

- сприяти зростанню іміджу закладу освіти;

- утримувати навчальні приміщення відповідно до вимог правил пожежної безпеки, охорони праці та безпеки життєдіяльності, санітарно-гігієнічних вимог.

3.16.    Педагогічні працівники, які систематично порушують цей Статут, правила внутрішнього розпорядку закладу освіти, не виконують посадових обов’язків, умови трудового договору або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи згідно із законодавством.

3.17.    Права і обов’язки інших працівників, які залучаються до освітнього процесу регулюються трудовим законодавством, відповідними договорами, цим Статутом та правилами внутрішнього розпорядку закладу освіти.

3.18.    Батьки здобувачів освіти та особи, які їх замінюють, мають право:

- захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;

- звертатися до закладів освіти, органів управління освітою з питань освіти;

- обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;

- брати участь у громадському самоврядуванні закладу освіти, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу освіти;

- завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у закладі освіти та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;

- брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;

- отримувати інформацію про діяльність закладу освіти, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі освіти та його освітньої діяльності.

3.19.    Батьки та особи, які їх замінюють, є відповідальними за здобуття дітьми повної загальної середньої освіти, їх виховання і зобов’язані:

- виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;

- сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;

- поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;

- дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;

- формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;

- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства; ‒ формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

- виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;

- дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності).

3.20.    У разі невиконання батьками та особами, які їх замінюють, обов’язків, передбачених законодавством, заклад освіти може порушувати в установленому порядку клопотання про відповідальність таких осіб, у тому числі позбавлення їх батьківських прав.


4. Управління закладом освіти та громадське самоврядування закладу освіти


4.1.Управління Ліцею в межах повноважень, визначених законами та установчими документами, здійснюють:

- Засновник – Підгородненська міська рада Дніпровського району Дніпропетровської області;

- уповноважений орган Засновника - Вiддiл освіти Підгородненської міської ради Дніпровського району Дніпропетровської області;

- керівник Ліцею;

- колегіальний орган управління закладом освіти – педагогічна рада;

- колегіальний орган громадського самоврядування.

4.2.    Засновник закладу освіти та/або уповноважений ним орган:

- затверджує установчі документи Ліцею, їх нову редакцію та зміни до них;

- укладає строковий трудовий договір (контракт) з керівником Ліцею відповідно до вимог чинного трудового законодавства;

- розриває строковий трудовий договір (контракт) з керівником Ліцею з підстав та у прядку, визначених законодавством та установчими документами Ліцею;

- затверджує кошторис та приймає фінансовий звіт Ліцею у випадках та порядку, визначених законодавством;

- здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю Ліцею;

- здійснює контроль за дотриманням установчих документів Ліцею;

- забезпечує створення у Ліцеї інклюзивного освітнього середовища та універсального дизайну.

- здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримiнацii) за ознаками раси, кольору шкури, політичних, релiгiйних та інших переконань, cтаті, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками;

- реалізує інші права, передбачені законодавством та установчими документами Ліцею.

4.3.    Засновник Ліцею та/або уповноважений орган Засновника зобов'язаний:

- забезпечити утримання та розвиток матеріально-технічної бази заснованого ним закладу освіти на piвні, достатньому для виконання вимог стандартів освіти та лiцензiйних умов;

- у разі реорганiзацiї чи ліквідації Ліцею забезпечити здобувачам освіти можливiстъ продовжити навчання на вiдповiдному piвні освіти;

- забезпечити відповідно до законодавства створення в закладі освіти

- безперешкодного середовища для учасників освітнього процесу, зокрема для осіб з особливими освітніми потребами.

4.4.    Засновник або уповноважений ним орган не мас права втручатися в діяльність закладу освіти, що здійснюється ним у межах його автономних прав, визначених законом та установчими документами.

4.5.    Керівництво закладом освіти здійснює директор, повноваження якого визначаються законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», цим Статутом та трудовим договором. Керівник закладу освіти здійснює безпосереднє управління закладом і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність закладу освіти. Керівник є представником закладу освіти у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах своїх повноважень.

4.6.    Керівник закладу освіти призначається та звільняється з посади рішенням засновника або уповноваженого ним органу. Керівник закладу освіти призначається на посаду за результатами конкурсного відбору відповідно до Положення про конкурс на посаду керівника закладу освіти, затвердженим Підгородненською міською радою. Додаткові кваліфікаційні вимоги до керівника та порядок його обрання (призначення) визначаються Положенням про конкурс на посаду керівника закладу освіти.

4.7.    Керівник закладу освіти в межах наданих йому повноважень:

– організовує діяльність закладу освіти;

– вирішує питання фінансово-господарської діяльності закладу освіти;

– призначає на посаду та звільняє з посади заступників директора, педагогічних та інших працівників закладу, визначає їх функціональні обов’язки;

– забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм;

– забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

– забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю закладу освіти;

– забезпечує своєчасне та якісне подання статистичної звітності;

– сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування закладу освіти;

– сприяє здоровому способу життя здобувачів освіти та працівників закладу освіти;

– здійснює інші повноваження, що делеговані засновником закладу освіти або уповноваженим ним органом та/або передбачені законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту».

4.8.    Директор закладу освіти є головою педагогічної ради - постійно діючого колегіального органу управління закладу. Усі педагогічні працівники закладу освіти беруть участь у засіданнях педагогічної ради.

Керівник Ліцею призначається та звільняється з посади рішенням Засновника закладу або уповноваженого ним органу. 

4.9. Керівник Ліцею призначається на посаду шляхом укладання строкового трудового договору (контракту) з уповноваженим органом Засновника за результатами конкурсного відбору строком на шість років (строком на два роки - для особи, яка призначається на посаду керівника вперше) на пiдставi рішення конкурсної комісії.

Додаткові кваліфікаційні вимоги до керівника та порядок його обрання (призначення) визначаються Положенням про конкурс на посаду керівника закладу освіти, яке розробляється Засновником.

4.10.    Призначення та звільнення заступників директора Ліцею освіти здійснюється керівником закладу освіти.

4.11.    Директор Ліцею звільняється з посади у зв'язку із закінченням строку трудового договору або достроково відповідно до вимог законодавства та умов укладеного трудового договору.

Припинення трудового договору з директором Ліцею у зв'язку із закінченням строку його дії або його дострокове розірвання здійснюється відповідною посадовою особою Засновника (головою відповідної Ради чи керівником державного органу) або керівником уповноваженого ним органу (структурного підрозділу з питань освіти) з підстав та у порядку, визначених законодавством про працю.

Підставами для дострокового звільнення директора Ліцею, які повинні бути передбачені у трудовому договорі, є:

- порушення вимог цього Закону щодо мови освітнього процесу;

- порушення вимог законодавства ст. 30 i 31 Закону України «Про ocвіту»;

- порушення прав учнів чи працівників, встановлене рішенням суду, яке набрало законної сили;

- систематичне неналежне виконання інших обов’язків керівника, визначених Законом України «Про повну загальну середню ocвіту»;

- не усунення у визначений строк порушень вимог законодавства виявлених під час інституційного аудиту чи позапланового заходу державного нагляду (контролю). 

4.12.Педагогічна рада є основним постійно діючим колегіальним органом Управління закладу загальної середньої освіти.

Повноваження педагогічної ради визначаються законом «Про повну загальну середню освіту», цим Статутом.

4.13.    Засідання педагогічної ради проводяться у мipy потреби, але не менш як чотири рази на piк.

4.14.    Педагогічна рада закладу освіти:

- планує роботу закладу;

- схвалює стратегію розвитку закладу освіти, річний план роботи, освітню (освітні) програму (програми) закладу та оцінює результативність їх виконання;

- формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;

- розглядає питання щодо вдосконалення i методичного забезпечення освітнього процесу;

- приймає рішення щодо переведення здобувачiв освіти до наступного класу i їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні;

- обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників та розподіляє виділені на це кошти;

- розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;

- ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення здобувачiв освіти, працівників закладу та інших учасників освітнього процесу;

- розглядає питання щодо відповідальності здобувачiв освіти, працівників закладу та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;

- має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу та проведення громадської акредитації закладу;

- розглядає інші питання, віднесені Законами України «Про ocвіту», «Про повну загальну середню ocвіту» та/або цим Статутом до її повноважень.

Рішення педагогічної ради закладу освіти вводяться в дію наказом керівника закладу.

4.15.    Громадське самоврядування в Ліцеї - це право учасників освітнього процесу безпосередньо та/або через органи громадського самоврядування брати участь у вирішенні питань організації та забезпечення освітнього процесу в закладі освіти,захисту своїх прав та інтересів, організації дозвілля та оздоровлення, брати участь у громадському нагляді (контролі) та в управлінні закладом освіти у межах повноважень, відповідно до ст.27, 28, 29, 30 розділу IV Закону України «Про повну загальну середню ocвіту», та цим Статутом.

4.16.    В Ліцеї можуть створюватися та діяти органи самоврядування:

- органи самоврядування працівників Ліцею;

- органи учнівського самоврядування;

- органи батьківського самоврядування;

- інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.

4.17.    Вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу освіти є загальні збори (конференція) колективу закладу освіти, що скликаються не менш як один раз на рік.

Загальні збори (конференція) правочинні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів. Tepмін їх повноважень становить 1 рік.

4.18.    У Ліцеї може діяти учнівське самоврядування з метою формування та розвитку громадянських, управлінських i соціальних компетентностей учнів, пов'язаних з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту, здорового способу життя тощо.

Учнівське самоврядування здійснюється учнями безпосередньо i через органи учнівського самоврядування.

Учні мають piвні права на участь в учнівському самоврядуванні, зокрема на участь у роботі дорадчих (консультативних iз певних питань), робочих (робочих групах тощо, та інших органів учнівського самоврядування) а також вільно обирати та бути обраними до виборних органів учнівського самоврядування.

4.19.    Учнівське самоврядування може діяти на piвні класу, та іншого структурного підрозділу закладу освіти.

4.20.    Керівник Ліцею сприяє та створює умови для діяльності органів учнівського самоврядування.

4.21.    Iншi учасники освітнього процесу не повинні перешкоджати i втручатися в діяльність органів учнівського самоврядування.

4.22.    З питань захисту честі, гідності та/або прав учнів закладу освіти керівник учнівського самоврядування має право на невідкладний прийом керівником закладу освіти. Керівник закладу освіти зобов'язаний розглянути усну чи письмову вимогу керівника учнівського самоврядування про усунення порушень щодо честі, гідності чи прав учня закладу освіти та вжити заходів відповідно до правил внутрішнього розпорядку та/або законодавства.

Органи учнівського самоврядування мають право, але не зобов’язані вести протоколи чи будь-які інші документи щодо своєї діяльності.

4.23.    Органи учнівського самоврядування мають право:

- брати участь в обговоренні питань удосконалення освітнього процесу, науково - дослідної роботи, організації дозвілля, оздоровлення, побуту та харчування;

- проводити за погодженням з керівником закладу освіти організаційні, просвітницькі, наукові, спортивні, оздоровчі та інші заходи та/або ініціювати їх проведення перед керівництвом закладу освіти;

- брати участь у заходах (процесах) із забезпечення якості освіти відповідно до процедур внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

- захищати права та інтереси учнів, які здобувають ocвіту у цьому закладі освіти;

- вносити пропозиції та/або брати участь у розробленні та/або обговоренні плану роботи закладу освіти, змісту освітніх i навчальних програм;

- через своїх представників брати участь у засіданнях педагогічної ради з усіх питань, що стосуються організації та реалізації освітнього процесу.

4.24.    Діяльність органів учнівського самоврядування не повинна призводити до порушення законодавства, установчих документів Ліцею, правил внутрішнього розпорядку, прав та законних інтересів інших учасників освітнього процесу.

4.25.    Засади учнівського самоврядування визначаються ст. 28, розділу IV Закону України «Про повну загальну середню ocвіту» та положенням про учнівське самоврядування Ліцею (за наявності), що затверджується    загальними зборами уповноважених представників класів закладу освіти. У своїй діяльності органи учнівського самоврядування керуються законодавством, правилами внутрішнього розпорядку та положенням про учнівське самоврядування закладу освіти (за наявності). Рішення органу учнівського самоврядування виконується учнями на добровільних засадах.

4.26.    Вищим органом громадського самоврядування працівників Ліцею є загальні збори трудового колективу закладу освіти.

Порядок та періодичність скликання (не менш як один раз на рік), порядок прийняття рішень, чисельність, склад загальних зборів трудового колективу, інші питання діяльності, що не врегульовані законодавством, визначаються статутом i колективним договором (за наявності) Ліцею.

4.27.    Загальні збори трудового колективу:

- розглядають та схвалюють проект колективного договору;

- затверджують правила внутрішнього трудового розпорядку;

- визначають порядок обрання, чисельність, склад i строк повноважень комісії з трудових спорів;

- обирають комiсiю з трудових спорів.

Загальні збори трудового колективу можуть утворювати комісію з питань охорони праці та здійснювати інші повноваження, визначені законодавством.

4.28.    Рішення загальних зборів трудового колективу підписуються головуючим на засiданнi та секретарем.

Рішення загальних зборів трудового колективу, прийняті у межах їх повноважень, є обов'язковими до виконання всіма працівниками закладу освіти.

4.29.    В Ліцеї та його структурних підрозділах може діяти батьківське самоврядування. Батьківське самоврядування здійснюється батьками учнів як безпосередньо, так i через органи батьківського самоврядування, з метою захисту прав та інтересів учнів, організації їх дозвілля та оздоровлення, громадського нагляду (контролю) в межах повноважень, визначених ст. 30, розділу IV Закону України «Про повну загальну середню ocвіту» та цим Статутом.

4.30.    Батьки мають право утворювати різні органи батьківського самоврядування (в межах класу, закладу освіти, за інтересами тощо).

4.31.    Батьки можуть розглядати будь-які питання i приймати рішення, крім тих, що не належать до компетенції інших органів управління чи органів громадського самоврядування закладу освіти.

4.32.    Рішення органу батьківського самоврядування виконується батьками виключно на добровільних засадах.

Рішення органу батьківського самоврядування з питань організації освітнього процесу та/або діяльності закладу освіти можуть бути реалізовані Виключно за рішенням керівника закладу освіти, якщо таке рішення не суперечить законодавству.

Рішення, заходи та форми батьківського самоврядування не повинні призводити до надання іншим учасникам освітнього процесу привілеїв чи обмежень за будь-якою ознакою, порушувати їхні права та/або законні інтереси, а також не можуть бути підставою для прийняття управлінських рішень, що не відповідають законодавству 

4.33.Органи батьківського самоврядування мають право, але не зобов’язані оформляти свої рішення відповідними протоколами.

4.34.    Працівники Ліцею не мають права втручатися в діяльність батьківського самоврядування, а також збирати чи зберігати протоколи засідань органів батьківського самоврядування.

4.35.    В Ліцеї за рішенням Засновника та відповідно до ст.41, розділу V Закону України «Про повну загальну середню освіту» може створюватися i діяти наглядова (піклувальна) Рада Ліцею.

4.36.    Піклувальна рада:

- аналізує та оцінює діяльність закладу загальної середньої освіти і його керівника;

- розробляє пропозиції до стратегії та перспективного плану розвитку закладу загальної середньої освіти та аналізує стан їх виконання;

- сприяє залученню додаткових джерел фінансування, що не заборонені законом;

- проводить моніторинг виконання кошторису закладу освіти і вносить відповідні рекомендації та пропозиції, що є обов’язковими для розгляду керівником закладу загальної середньої освіти;

- має право звернутися до центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти щодо проведення позапланового інституційного аудиту закладу освіти;

- може вносити засновнику закладу освіти подання про заохочення керівника закладу освіти або притягнення його до дисциплінарної відповідальності з підстав, визначених законом;

- здійснює інші повноваження, визначені установчими документами закладу освіти.

4.37.    Склад піклувальної ради формується засновником або уповноваженим ним органом з урахуванням пропозицій органів управління закладу освіти (закладів освіти), органів громадського самоврядування закладу освіти, депутатів відповідної місцевої ради.

До складу піклувальної ради не можуть входити учні та працівники закладу (закладів) освіти, для якого (яких) вона утворюється.

4.38.    Піклувальна рада є колегіальним органом. Засідання піклувальної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її затвердженого складу. Рішення з усіх питань приймаються більшістю голосів від її затвердженого складу. У разі рівного розподілу голосів голос голови піклувальної ради є визначальним. Рішення піклувальної ради оформлюються протоколом її засідання, який підписують головуючий на засіданні та секретар.

4.39.    Члени піклувальної ради мають право брати участь у роботі колегіальних органів управління закладом загальної середньої освіти з правом дорадчого голосу.

4.40.    Піклувальна рада діє на підставі положення, затвердженого засновником закладу (закладів) загальної середньої освіти.


5. Прозорість та iнформацiйна відкритість Ліцею


5.1. Ліцей формує вiдкритi та загальнодоступні ресурси з iнформацiєю про свою діяльність та оприлюднює таку інформацію. .

5.2. Ліцей забезпечує на своєму офіційному вебсайтi відкритий доступ до такої інформації та документів:

 статут закладу освіти;

 ліцензії на провадження освітньої діяльності;

 сертифікати про акредитацію освітніх програм, сертифікат про інституційну акредитацію закладу вищої освіти;

 структура та органи управління закладу освіти;

 кадровий склад закладу освіти згідно з ліцензійними умовами;

 освітні програми, що реалізуються в закладі освіти, та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою;

 територія обслуговування, закріплена за закладом освіти його засновником (для закладів дошкільної та загальної середньої освіти);

 ліцензований обсяг та фактична кількість осіб, які навчаються у закладі освіти;

 мова (мови) освітнього процесу;

 наявність вакантних посад, порядок і умови проведення конкурсу на їх заміщення (у разі його проведення);

 матеріально-технічне забезпечення закладу освіти (згідно з ліцензійними умовами);

 напрями наукової та/або мистецької діяльності (для закладів вищої освіти);

 наявність гуртожитків та вільних місць у них, розмір плати за проживання;

 результати моніторингу якості освіти;

 річний звіт про діяльність закладу освіти;

 правила прийому до закладу освіти;

 умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами;

 розмір плати за навчання, підготовку, перепідготовку, підвищення кваліфікації здобувачів освіти;

 перелік додаткових освітніх та інших послуг, їх вартість, порядок надання та оплати;

 правила поведінки здобувача освіти в закладі освіти;

 план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;

 порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти;

 порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування);

 інша інформація, що оприлюднюється за рішенням закладу освіти або на вимогу законодавства.

5.3. Ліцей оприлюднює на своєму веб-сайті кошторис і фінансовий звіт про надходження та використання всіх отриманих коштів, інформацію про перелік товарів, робіт і послуг, отриманих як благодійна допомога, із зазначенням їх вартості, а також про кошти, отримані з інших джерел, не заборонених законодавством.


6. Забезпечення якості освіти


6.1. Система забезпечення якості освіти в Ліцеї формується відповідно до п.1 ст.42, розділу VI Закону України «Про повну загальну середню освіту» та включає такі складові:

- систему забезпечення якості в закладах освіти (внутрішня система забезпечення якості освіти);

- систему зовнішнього забезпечення якості освіти;

- систему забезпечення якості в діяльності органів управління та установ, що здійснюють зовнішнє забезпечення якості освіти.

6.2. Однією із складових системи забезпечення якості освіти є внутрішня система забезпечення якості освіти в Ліцеї, яка включає:

- стратегію (політику) та процедури забезпечення якості освіти;

- систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;

- оприлюднені критерії, правила i процедури оцінювання здобувачів освіти;

- оприлюднені критерії, правила i процедури оцінювання педагогічної (науково - педагогічної) діяльності педагогічних та науково-педагогічних працівників;

- оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання управлінської

- діяльності керівних працівників закладу освіти;

- забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу, в тому числі для самостійної роботи здобувачiв освіти;

- забезпечення наявності iнформацiйних систем для ефективного управління закладу освіти;

- процедури та заходи, що визначаються спеціальними законами або

- документами закладу освіти.

6.3. Особливості функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти закладу визначається спеціальними законами та вiдповiдним Положенням, затвердженим педагогічною радою Ліцею.

6.4. Академічна доброчесність - це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання з метою забезпечення довіри до результатів навчання.

6.5. Дотримання академічної доброчесності педагогічними працівниками передбачає:

- посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;

- дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;

- надання достовірної інформації про методики і результати досліджень, джерела використаної інформації та власну педагогічну (науково-педагогічну, творчу) діяльність;

- контроль за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти;

- об’єктивне оцінювання результатів навчання.

6.6. Дотримання академічної доброчесності здобувачами освіти передбачає:

- самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання (для осіб з особливими освітніми потребами ця вимога застосовується з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей);

- посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;

- дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;

- надання достовірної інформації про результати власної навчальної (наукової, творчої) діяльності, використані методики досліджень і джерела інформації.

6.7. Порушенням академічної доброчесності вважається:

академічний плагіат - оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості) та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства;

самоплагіат - оприлюднення (частково або повністю) власних раніше опублікованих наукових результатів як нових наукових результатів;

фабрикація - вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі або наукових дослідженнях;

фальсифікація - свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу чи наукових досліджень;

списування - виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання;

обман - надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітнього процесу; формами обману є, зокрема, академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація та списування;

хабарництво - надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі;

необ’єктивне оцінювання - свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів освіти;

надання здобувачам освіти під час проходження ними оцінювання результатів навчання допомоги чи створення перешкод, не передбачених умовами та/або процедурами проходження такого оцінювання;

вплив у будь-якій формі (прохання, умовляння, вказівка, погроза, примушування тощо) на педагогічного (науково-педагогічного) працівника з метою здійснення ним необ’єктивного оцінювання результатів навчання.

6.8. За порушення академічної доброчесності педагогічні працівники закладів освіти можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності:

- відмова в присвоєнні або позбавлення присвоєного педагогічного звання, кваліфікаційної категорії;

- позбавлення права брати участь у роботі визначених законом органів чи займати визначені законом посади.

6.9. За порушення академічної доброчесності до здобувачів освіти може бути застосовано такі види академічної відповідальності:

- зауваження;

- повторне проходження підсумкового оцінювання;

- повторне проходження державної підсумкової атестації;

- повторне проходження відповідного освітнього компонента освітньої програми;

- позбавлення отриманих із порушеннями академічної доброчесності академічної стипендії, призових місць на учнівських змаганнях, турнірах, олімпіадах, конкурсах.

6.10. Види академічної відповідальності (у тому числі додаткові та/або деталізовані) учасників освітнього процесу за конкретні порушення академічної доброчесності визначаються спеціальними законами та/або внутрішніми положеннями закладу освіти, що мають бути затверджені (погоджені) основним колегіальним органом управління закладу освіти та погоджені з відповідними органами самоврядування здобувачів освіти в частині їхньої відповідальності.

6.11. Порядок виявлення та встановлення фактів порушення академічної доброчесності визначається уповноваженим колегіальним органом управління закладу освіти з урахуванням вимог цього Закону та спеціальних законів.

Кожна особа, стосовно якої порушено питання про порушення нею академічної доброчесності, має такі права:

- ознайомлюватися з усіма матеріалами перевірки щодо встановлення факту порушення академічної доброчесності, подавати до них зауваження;

- особисто або через представника надавати усні та письмові пояснення або відмовитися від надання будь-яких пояснень, брати участь у дослідженні доказів порушення академічної доброчесності;

- знати про дату, час і місце та бути присутньою під час розгляду питання про встановлення факту порушення академічної доброчесності та притягнення її до академічної відповідальності;

- оскаржити рішення про притягнення до академічної відповідальності до органу, уповноваженого розглядати апеляції, або до суду.


7. Матерiально-технiчна база та фiнансово-господарська дiяльнiсть Лiцею


7.1.Ліцей провадить фінансово-господарську діяльність відповідно до Бюджетного кодексу України, Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та інших нормативно-правових актів.

Фінансова автономія Ліцею в частині використання бюджетних коштів передбачає самостійне здійснення витрат у межах затверджених кошторисами обсягів, зокрема на:

- формування структури ліцею та його штатного розпису;

- оплату праці працівників, встановлення доплат, надбавок, винагороди, виплату матеріальної допомоги та допомоги на оздоровлення, преміювання, інших видів стимулювання та відзначення працівників;

- оплату поточних ремонтних робіт приміщень і споруд ліцею;

- оплату підвищення кваліфікації педагогічних та інших працівників;

укладення відповідно до законодавства цивільно-правових угод (господарських договорів) для забезпечення діяльності ліцею.

7.2.    Фінансування Ліцею здійснюється з державного та місцевих бюджетів відповідно до Бюджетного кодексу України.

7.3.    Ліцей може надавати платні ocвітні та інші послуги, перелік яких затверджує Кабінет Miнicтрів України. Керівник Ліцею визначає перелік платних освітніх та інших послуг, що надаються закладом освіти, із зазначенням часу, місця, способу

та порядку наданої кожної з послуг, їх вартості та особи, відповідальної за їх надання.

Ліцей не може надавати (повністю чи частково) платні ocвітні послуги для досягнення їх учнями результатів навчання (компетентностей), визначених державними стандартами.

В Ліцеї під час освітнього процесу, що забезпечує досягнення результатів навчання, передбачених освітньою програмою закладу освіти, не можуть проводитися платні заходи чи надаватися платні послуги.

Учні та їxнi батьки можуть отримувати в Ліцеї платні освітні та інші послуги виключно на добровільних засадах.

7.4.    Матерiально-технiчна база Ліцею включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, інші матерiальнi цінності, вартість яких відображено у балансі закладу.

7.5.    Майно Ліцею перебуває у комунальній власності територіальної громади i закріплено за ним на правах оперативного управління.

7.6.    Ліцей, відповідно до чинного законодавства, користується землею, іншими Природними ресурсами i несе вiдповiдальнiстъ за дотримання вимог та норм з їх охорони. Збитки, завдані закладу освіти внаслiдок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.

7.7.    О6'єкти та майно Ліцею не підлягають приватизацii чи використанню не за ocвітнім призначенням.

7.8.    Фінансування Ліцею здійснюється відповідно до чинного законодавства. 

7.9.    Фінансово-господарська діяльність Ліцею проводиться відповідно до Бюджетного кодексу України, Законів України «Про ocвіту», «Про повну загальну середню ocвіту», «Про місцеве самоврядування в Україні» та інших нормативно-правових актів.

7.10. Джерелами фінансування Ліцею є:

- кошти державного та місцевого бюджетів у розмірі, передбаченому нормативами фінансування загальної середньої освіти для забезпечення освітнього процесу в обсязі, визначеному Державним стандартом загальної середньої освіти.

- доходи від реалізації продукції навчально-дослідної ділянки, від передачі в оренду приміщень, споруд, обладнання;

- інші джерела фінансування, не заборонені законодавством.

7.11. Ліцей є неприбутковою установою. Доходи Ліцею використовуються виключно для фінансування видаткiв на його утримання, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених цим Статутом.

7.12. Порядок діловодства i бухгалтерського обліку в Ліцеї визначається керівником закладу відповідно до законодавства України.

7.13. Вiдповiдно до Закону України «Про повну загальну середню ocвіту» штатний розпис Ліцею розробляється на ocнові типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти, затверджених центральним органом виконавчої влади у сфері освіти i науки, та затверджуються директором Ліцею за погодженням із засновником або уповноваженим ним органом.


8. Мiжнародне спiвробiтництво


8.1. Заклад освіти за наявності належної матеріально-технічної та соціально- культурної бази, власних надходжень має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проектів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв'язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.

8.2. Заклад освіти має право відповідно до чинного законодавства укладати угоди про співробітництво з освітніми закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об’єднаннями інших країн.


9. Контроль за діяльністю Ліцею


9.1. Державний нагляд (контроль) за діяльністю закладу освіти здійснюється з метою реалізації єдиної державної політики в освітній сфері та спрямований на забезпечення інтересів суспільства щодо належної якості освіти та освітньої діяльності.

9.2. Державний нагляд (контроль) у сфері освіти здійснюється Центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальними органами.

9.3. Центральний орган виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальні органи проводять інституційний аудит закладу. Інституційний аудит – це комплексна зовнішня перевірка та оцінювання освітніх і управлінських процесів закладу освіти, які забезпечують його ефективну роботу та сталий розвиток.

9.4. Метою проведення інституційного аудиту є оцінювання якості освітньої діяльності закладу освіти та вироблення рекомендацій щодо:

 підвищення якості освітньої діяльності закладу освіти та вдосконалення внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

 приведення освітнього та управлінського процесів у відповідність із вимогами законодавства та ліцензійними умовами.

9.5. Результати інституційного аудиту оприлюднюються на сайті закладу освіти, засновника та органу, що здійснив інституційний аудит.

9.6. Інституційний аудит проводиться у позаплановому порядку в закладі освіти, який має низьку якість освітньої діяльності. Інституційний аудит також може бути проведений у позаплановому порядку за ініціативою засновника, керівника, колегіального органу управління, вищого колегіального органу громадського самоврядування або наглядової (піклувальної) ради закладу освіти.

9.7. За результатами проведення інституційного аудиту надається висновок про якість освітньої діяльності закладу освіти, внутрішню систему забезпечення якості освіти.

У разі виявлення невідповідності освітньої діяльності закладу освіти законодавству та/або ліцензійним умовам орган, який проводить аудит, визначає строк усунення недоліків та порушень у роботі закладу освіти. Після закінчення визначеного строку проводиться перевірка результатів усунення відповідних недоліків і порушень. У разі негативних результатів такої перевірки засновнику закладу освіти, можуть бути надані рекомендації закладу освіти.

9.8. Засновник Ліцею або уповноважений ним орган:

- здійснює контроль за дотриманням установчих документів закладу освіти;

- здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю закладу освіти;

- здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримiнацii) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релiгiйних та інших переконань, cтаті, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками.


10. Припипення діяльності ліцею


10.1. Рішення про створення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміна типу) Ліцею приймає Засновник. 

10.2. У разі реорганізації чи ліквідації закладу освіти Засновник зобов'язаний забезпечити здобувачам освіти можливість продовжити здобуття загальної середньої освіти.

10.3. При реорганізації чи ліквідації Ліцею працівникам, які звільняються або переводяться, гарантується дотримання їхніх прав та інтересів відповідно до законодавства України про працю.

10.4. У разі припинення діяльності юридичної особи (у результаті ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) активи повинні бути передані одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду, або зараховані до бюджету.



Тв.о. міського голови                            Віталій МОРГУН


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux