Підгородненська міська об'єднана територіальна громада
Дніпровський район, Дніпропетровська область
Міські цільові програми на 2022 рік
від 13 грудня 2021р. № 
11 сесія
8^ скликання
ПРОГРАМА надання фінансової підтримки та внесків до статутних капіталів комунальних підприємств Підгородненської міської ради на 2022 рік
Опубліковано 22 грудня 2021

Розділ І

ПАСПОРТ ПРОГРАМИ

надання фінансової підтримки та внесків до статутних капіталів комунальних підприємств Підгородненської міської ради  на 2021 рік

1

Ініціатор розроблення програми:

Заступник міського голови Слуцький В.І.

Заступник міського голови Грибачов М.Г.

2

Дата, номер і назва розпорядчого документу про розроблення програми

Розпорядження міського голови № 25 від 25.08.2021 р.

3

Розробник програми

Заступник міського голови Слуцький В.І.,

Заступник міського голови Грибачов М.Г.

4

Співрозробники програми

Відділ бухгалтерського  обліку та звітності;

Відділ житлово-комунального господарства та благоустрою.

5

Відповідальні виконавці програми

Підгородненська міська рада,

Заступник міського голови Слуцький В.І.;

Відділ бухгалтерського обліку та звітності;

Відділ житлово-комунального господарства та благоустрою;

КП «ЕТС»;КП «Підгородне-Сервіс».

6

Учасники програми

КП «ЕТС»; КП «Підгородне-Сервіс»; Відділ житлово-комунального господарства та благоустрою;

7

Терміни реалізації програми

2022 рік

7.1

Етапи виконання програми

(для довгострокових програм)

Програма розрахована на 2022 рік. Програма виконується в один етап – з травня 2022 року по грудень 2022 року включно.

8

Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації програми, всього тис.грн.:

400,0 тис. грн.

8.1

- з них коштів бюджету Підгородненської міської ради, тис.грн.

400,0 тис.грн.

8.2

- кошти інших бюджетів, тис.грн.

-

8.3

- не бюджетні кошти, тис.грн

-


 

 

 

 

 

 

Розділ ІІ


Ресурсне забезпечення ПРОГРАМИ

надання фінансової підтримки та внесків до статутних капіталів комунальних підприємств Підгородненської міської ради  на 2022 рік


Обсяг коштів, які пропонується

залучити на виконання програми

Етапи виконання програми

Усього витрат на

виконання програми,

тис. гривень

І

2021 рік (тис. гривень)

Обсяг ресурсів, усього,

у тому числі (тис. грн..):

400,0

400,0

місцевий бюджет

400,0

400,0

Районні, міські (міст обласного

підпорядкування) бюджети

за наявністю

за наявністю

Кошти небюджетних джерел

за наявністю

за наявністю

 

Розділ ІІІ 

Визначення проблем, на розв'язання яких спрямована Програма

Програма надання фінансової підтримки та внесків до статутних капіталів комунальних підприємств Підгородненської міської ради  на 2022 рік (надалі Програма) розроблена на виконання ст. 91 Бюджетного кодексу України, відповідно до Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про державну допомогу суб’єктам господарювання», «Про благоустрій населених пунктів», «Про підприємство в Україні».

Для забезпечення виконання статутних завдань  Комунальні підприємства нерідко потребують залучення додаткового фінансування, яке сприятиме стабілізації їх фінансово-господарської діяльності, покращенню стану розрахунків, більш ефективному використанню майна, що належить до комунальної власності Підгородненської міської ради, оновленню виробничих потужностей, технічної бази, забезпеченню повного і своєчасного внесення платежів до бюджету.

 Комунальні підприємства КП «ЕТС» та КП «Підгородне-Сервіс» є важливими підприємствами для Підгородненської міської ради, які створено нею з метою надання жителям населених пунктів Підгородненської ТГ  послуг з  вивезення твердих побутових відходів, поховання, водовідведення та водопостачання, інших послуг в галузі житлово – комунального господарства та  благоустрою всієї ТГ

На даний час фінансовий стан комунальних підприємств є нестабільним через податкове навантаження, невелику кількість абонентів, неможливість встановлення економічно-обґрунтованих тарифів які є непідйомними для споживачів. Такий стан справ призводить до порушень трудового законодавства, в частині своєчасної виплати заробітної плати, неякісного надання послуг комунальними підприємствами, унеможливлює придбання необхідної техніки, якісних матеріалів та ускладнює роботу КП в цілому, впливає на стан благоустрою населених пунктів громади.

Діючі тарифи на послуги зазначених підприємств, не повністю забезпечують відшкодування витрат на їх надання. Скорочуються обсяги наданих послуг в натуральних показниках. Зростання  тарифів на енергоносії, витрат на оплату праці, придбання необхідних матеріалів, сплату податків, тощо, призводить до збиткової діяльності підприємств, неспроможності своєчасно та в повному розмірі розраховуватись за зобов’язаннями та проводити оновлення основних засобів.

Вищенаведені чинники призводять до зменшення у Підприємств власних обігових коштів для забезпечення належного надання ритуальних послуг, послуг з вивезення твердих побутових відходів, забезпечення благоустрою міста та сіл (на погашення заборгованості із виплат заробітної плати, платежів до бюджету, придбання матеріалів для виконання робіт по утриманню та оновленню інженерних мереж та об’єктів благоустрою, по підготовці до роботи в осінньо-зимовий період, придбання необхідних технічних засобів, оновлення матеріальної бази підприємств за рахунок капітальних вкладень та інші).

Розділ ІV 

Мета Програми

Метою Програми є забезпечення стабільної роботи комунальних підприємств відповідно до їх функціональних призначень, щодо надання мешканцям міста та сіл послуг в галузі житлово-комунального господарства та благоустрою.

Кошти міського бюджету спрямовуються на:

- розроблення і здійснення ефективних і комплексних заходів з утримання територій населених пунктів громади у належному стані, їх санітарного очищення, збереження об'єктів загального користування, а також природних ландшафтів, інших природних комплексів і об'єктів;

- своєчасне здійснення розрахунків із заробітної плати, оплати поточних рахунків за спожиті енергоносії, комунальні послуги, матеріально-технічні ресурси, сплату податків і зборів; погашення наявної кредиторської заборгованості та поповнення обігових коштів комунального підприємства;

- своєчасне проведення капітальних ремонтів об’єктів і споруд, мереж і комунікацій; залучення коштів для оновлення виробничих потужностей та зниження рівня аварійності об’єктів;

- забезпечення своєчасного вивезення побутових відходів, ліквідації несанкціонованих звалищ, проведення дератизаційних робіт на території громади;

- раціональне використання та збереження майна, що належить до спільної власності територіальної громади, розвиток виробничої бази комунальних підприємств;

- виконання заходів щодо підтримання житлового фонду на високому експлуатаційному рівні;

- надання населенню ритуальних послуг, у тому числі пільговим категоріям. Проведення поховань одиноких громадян, осіб без певного місця проживання та громадян, від поховання яких відмовились рідні, або захоронення їх праху;

- оцінка технічного стану об'єктів нерухомого майна громади, визначення їх фактичної площі та об'єму;

- удосконалення утримання та розвитку комунальних доріг, та дорожньої інфраструктури;

- забезпечення інших заходів для фінансової підтримки комунальних підприємств.

-  зміцнення матеріально-технічної бази підприємств ( придбання нової техніки для розширення спектру послуг, ремонт будівель(приміщень);

-  покращення якості послуг;

- придбання матеріалів, запасних частин, оплата робіт та послуг для стабільної роботи підприємств та підготовки їх до роботи в осінньо-зимовий період, тощо;

- подолання наслідків стихії, надзвичайних ситуацій та аварій;

- придбання спеціальної техніки, засобів, устаткування та спецодягу.

 

 

 

Розділ V

Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблем, обсяги та джерела фінансування, строки та етапи виконання

 

Фінансове забезпечення виконання Програми здійснюється у відповідності до чинного законодавства за рахунок коштів міського бюджету Підгородненської територіальної громади в межах бюджетних призначень,  затверджених на її виконання на відповідний бюджетний період.

 Фінансування заходів, передбачених Програмою, здійснюватиметься на підставі листа-подання (клопотання) комунального підприємства з наведеним обґрунтуванням щодо необхідності відповідної фінансової підтримки або поповнення статутного капіталу підприємства, шляхом перерахування коштів міського бюджету на рахунок відповідного одержувача бюджетних коштів відкритий в органі Державної Казначейської Служби, або на рахунки, відкриті в банківських установах.

Надання фінансової підтримки комунальним підприємствам передбачає здійснення поточних трансфертів за рахунок загального фонду міського бюджету та внесків до їх статутних фондів за рахунок коштів спеціального фонду бюджету розвитку міського бюджету.

Головним розпорядником коштів на виконання Програми є апарат Підгородненської міської ради.

Одержувачами бюджетних коштів є комунальні підприємства КП «ЕТС» та КП «Підгородне-Сервіс». Перелік підприємств може змінюватись протягом бюджетного періоду відповідними рішеннями про внесення змін до бюджету.

Здійснення фінансової підтримки та внесків з міського бюджету до статутного капіталу комунальних підприємств Підгородненської міської ради та їх використання, проводиться відповідно до встановленого Порядку (додаток 1 до Програми).

Фінансова підтримка та внески до статутних капіталів комунальних підприємств

надаються на підставі ст.ст. 60, 64 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст.ст. 71, 91 Бюджетного кодексу України та Господарського кодексу України.

Фінансування Програми здійснюється згідно з Порядком надання та використання коштів міського бюджету у вигляді фінансової підтримки та внесків до статутних капіталів комунальних підприємств шляхом:

1. Надання поточних трансфертів комунальним підприємствам за рахунок загального фонду  міського бюджету.

2. Внесків до статутних капіталів комунальних підприємств, з метою поповнення їх обігових коштів та інвестування в необоротні активи за рахунок спеціального фонду міського бюджету (бюджет розвитку) на підставі Договору (Додаток 2 до Програми).

Комунальне підприємство подає головному розпоряднику бюджетних коштів лист-звернення, з наведеними обґрунтуваннями щодо необхідності надання фінансової підтримки та внесків до статутних капіталів комунальних підприємств з результатами аналізу фінансово-господарської діяльності за попередній рік, показників діяльності і розвитку підприємств у поточному році та на плановий рік.

На підставі листа-звернення комунального підприємства головний розпорядник бюджетних коштів, в особі керівника структурного підрозділу міської ради до повноважень якого належить галузь, у якій працює комунальне підприємство, готує висновок (Додаток 3 до Програми).

Висновок повинен бути погоджений з постійною комісією  міської ради з питань бюджету, фінансів, торгівлі, промисловості та місцевого самоврядування, та профільною постійною комісією міської ради, до повноважень якої належить галузь, в якій працює комунальне підприємство.

Фінансове забезпечення виконання заходів Програми (Таблиця1) здійснюється за рахунок коштів міського бюджету, наданих комунальним підприємствам на безповоротній основі, або інших джерел, не заборонених чинним законодавством України.

Обсяги фінансування за рахунок коштів міського бюджету в розрізі комунальних підприємств визначаються рішенням про міський бюджет на відповідний рік (з урахуванням внесених протягом року змін та доповнень).

Комунальні підприємства використовують кошти, отримані у вигляді фінансової підтримки, відповідно до плану використання бюджетних коштів, погодженого в установленому порядку з головним розпорядником бюджетних коштів (за попереднім узгодженням з керівником структурного підрозділу міської ради до повноважень якого належить галузь, у якій працює комунальне підприємство та заступником  міського голови до функціональних повноважень якого віднесено координацію роботи зазначеного структурного підрозділу).

Комунальні підприємства використовують кошти, отримані у вигляді внесків до статутних капіталів, відповідно до фінансового плану, затвердженого рішенням виконавчого комітету  міської ради.

Керівники комунальних підприємств при отриманні фінансової підтримки у вигляді внесків до статутних капіталів підприємств вносять відповідні данні до бухгалтерського обліку та у 3 денний термін надають керівнику структурного підрозділу міської ради до повноважень якого належить галузь, у якій працює комунальне підприємство, відповідну інформацію про поповнення статутного капіталу та внесення змін до Статуту комунального підприємства (з проектами розпорядчих документів) та здійснюють реєстрацію таких змін у встановленому законодавством порядку у Державного реєстратора в місячний термін з моменту прийняття відповідного рішення.

Контроль за фінансуванням комунальних підприємств здійснює головний розпорядник бюджетних коштів, в особі керівника структурного підрозділу міської ради до повноважень якого належить галузь, у якій працює комунальне підприємство та заступника  міського голови до функціональних повноважень якого віднесено координацію роботи зазначеного структурного підрозділу.

Відповідальність за цільове та законне використання коштів, які були отримані відповідно до Програми, та відповідність проведених видатків фінансовим планам, висновкам та планам використання бюджетних коштів комунальних підприємств, несуть керівники комунальних підприємств.

           Комунальні підприємства з метою підтвердження використання коштів, які були отримані відповідно до Програми, щоквартально надають головному розпоряднику бюджетних коштів (за попереднім узгодженням з керівником структурного підрозділу міської ради до повноважень якого належить галузь, у якій працює комунальне підприємство та заступником  міського голови до функціональних повноважень якого віднесено координацію роботи зазначеного структурного підрозділу) копії платіжних документів, звіти про виконання фінансових планів разом із пояснювальною запискою щодо результатів діяльності із зазначенням напрямів використання вищезазначених коштів, причин відхилень фактичних показників від планових.

 

 

Розділ VІ

Очікувані результати від реалізації Програми

Надання фінансової підтримки та внесків до статутних капіталів комунальних підприємств сприятиме:

- підвищенню рівня якості послуг, що надаються населенню громади у сфері благоустрою, житлово-комунального господарства, тощо;

- дотриманню нормативів, стандартів, порядків і правил під час виробництва та надання послуг населенню громади;

ефективному використанню майна, що належить до комунальної власності територіальної громади;

- упорядкуванню розрахунків комунальних підприємств з енергопостачальними організаціями за спожиті в процесі виробництва послуг енергоносії та скороченню, у разі наявності, кредиторської заборгованості (в тому числі за минулі періоди), заборгованості з виплати заробітної плати, своєчасному проведенню розрахунків з бюджетами всіх рівнів з податків і зборів;

- створенню умов для стабільної та беззбиткової роботи комунальних підприємств при здійсненні своєї господарської діяльності, підвищенню надійності роботи їх виробничих потужностей; проведенню модернізації та переоснащення технічної бази підприємств з метою зменшення ресурсоспоживання і дотримання екологічних нормативів;

- вирішенню інших проблемних питань, що виникають при наданні відповідних послуг комунальними підприємствами.

Розділ VІІ

Перелік завдань і заходів Програми


Пріоритетними завданнями, на виконання яких спрямована Програма є:

зміцнення матеріально-технічної бази комунальних підприємств;

сприяння створенню належних умов для здійснення комунальними підприємствами своєї поточної діяльності по виробництву і наданню якісних послуг споживачам міста, благоустрою населених пунктів.

залучення додаткових коштів на оновлення виробничих потужностей та зниження рівня аварійності об’єктів;

Напрямки реалізації програми наведено в таблиці 1.


Таблиця 1. Напрями (завдання) діяльності та заходи Програми надання фінансової підтримки та внесків до статутних коштів комунальних підприємств Підгородненської міської ради

Найменування напрямів використання 

2022рік (сума грн.)

Всього(сума грн.)




Предмети й матеріали з благоустрою (канцелярські товари, паливно-мастильні матеріали, урни для сміття, квіти, саджанці дерев, субстрати, спецодяг, пакети для сміття, рукавички, лопати, сапи, граблі, віники, щітки, фарба, підставки під квіти, вазони під квіти, система крапельного поливу квітів та інше).

0

0

Внески до статутного капіталу

400 000,00

(відповідно:    

КП «ЕТС» - 0,00

КП «Підгородне-Сервіс» - 400 000,00)

400 000,00

Відшкодування витрат на надання житлово-комунальних послуг, виконання робіт по благоустрою населених пунктів

0

0

Разом

400 000

400 000

 
 

Розділ VІІ

Координація та контроль за ходом виконання Програми

 

Підготовка аналізу  виконання програми покладається на виконавців  (КП «ЕТС», КП «Підгородне-Сервіс» та відділ житлово-комунального господарства та благоустрою), які готують  і подають  до міської ради  узагальнену інформацію про стан виконання програми  у разі невиконання – обґрунтування причин.

Після закінчення установленого строку виконання програми не пізніше, ніж у місячний строк  виконавці складають підсумковий звіт про результати її виконання та подають його на розгляд Підгородненської міської ради разом із пояснювальною запискою.

Контроль за виконанням програми здійснює постійна депутатська  комісія  за напрямком.





Міський голова                                                                                   Андрій ГОРБ











Додатки
Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux