Підгородненська міська об'єднана територіальна громада
Дніпровський район, Дніпропетровська область
Міські цільові програми на 2022 рік
від 13 грудня 2021р. № 
11 сесія
8^ скликання
КОМПЛЕКСНА ПРОГРАМА реформування і розвитку житлово-комунального господарства та благоустрою населених пунктів Підгородненської міської територіальної громади на 2021-2025 роки
Опубліковано 22 грудня 2021

Зміст


Загальні положення.


I. Паспорт Програми.

ІІ. Ресурсне забезпечення Програми.

IІI. Визначення проблем, на розв’язання яких спрямована Програма.

IV. Мета Програми та шляхи реформування житлово-комунального господарства та благоустрою.

V. Основні завдання Програми та засоби необхідні для їх виконання.

VI. Базові принципи досягнення стратегічних цілей.

6.1. Удосконалення системи управління житлово-комунальним господарством та благоустроєм.

6.2. Поглиблення демонополізації житлово-комунального господарства та благоустрою, розвиток конкурентного середовища.

6.3. Впровадження ринкових відносин між суб’єктами господарювання у житлово-комунальній сфері.

6.4. Удосконалення фінансово-кредитного механізму роботи житлово-комунального господарства та благоустрою, здійснення ефективної тарифної політики.

VІI. Фінансово-економічне забезпечення Програми.

VIIІ. Контроль за виконанням Програми.

ІX. Очікувані результати.

 

 

 

 

 

 

 

 

Загальні положення

Житлово-комунальне господарство одна із найважливіших галузей, яка сьогодні представляє собою складний комплекс житлового фонду, виробничих споруд водопостачання і водовідведення та об’єктів благоустрою. Нинішній стан житлово-комунального господарства на території Підгородненської міської територіальної громади свідчить про необхідність реформування цієї галузі.

Комплексна програма реформування і розвитку житлово – комунального господарства та благоустрою населених пунктів Підгородненської міської територіальної громади на 2021-2025 роки (Надалі - Програма) розроблена на виконання Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про житлово - комунальні послуги», «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», «Про благоустрій населених пунктів», «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», «Про захист населення від інфекційних хвороб», на виконання Стратегії розвитку Підгородненської міської територіальної громади, та з метою підвищення ефективності та надійності функціонування системи життєзабезпечення міської  громади, поліпшення якості житлово-комунальних послуг з одночасним зниженням нераціональних витрат.

Виконання Програми передбачає:

 - створення конкурентного середовища і формування ринку житлово-комунальних послуг, удосконалення тарифної політики;

- забезпечення ефективної інвестиційної політики в галузі житлово-комунального господарства;

- запровадження стимулів до економного і раціонального господарювання та використання ресурсів;

- прозорість у прийнятті рішень щодо реформування житлово-комунального господарства, розвитку комунальних послуг та встановлення тарифів на них, залучення громадськості до проведення цих заходів;

- доступність житлово-комунальних послуг для громадян з низьким рівнем доходів, адресний соціальний захист населення в оплаті послуг.



 

 

 

 

РОЗДІЛ I

 

ПАСПОРТ

Комплексної програми реформування і розвитку житлово – комунального господарства та благоустрою населених пунктів

Підгородненської міської територіальної громади на 2021-2025 роки

 

1

Ініціатор розроблення програми

Підгородненська міська рада

2

Назва, дата і номер розпорядчого документа органу виконавчої влади про розроблення програми

Розпорядження міського голови № 75 від  25.08.2021р.


3

Розробник програми

Відділ житлово-комунального господарства та  благоустрою Підгородненської міської ради

4

Співрозробники програми

Відділ містобудування, архітектури та земельних відносин;

Підгородненської міської ради;

Заступник міського голови Грибачов М.Г.

5

Головний розпорядник коштів

Підгородненська міська рада

6

Відповідальний виконавець програми

Відділ житлово-комунального господарства та благоустрою Підгородненської міської ради

7



Учасники програми

Виконавчий комітет Підгородненської міської ради;

Відділ житлово-комунального господарства та благоустрою Підгородненської міської ради;

Відділ містобудування, архітектури та земельних відносин Підгородненської міської ради;

КП «Підгородне-Сервіс»

8

Термін реалізації програми

2021- 2025 роки

9

Етапи виконання програми (для довготривалих програм)

І етап – 2021-2023рр.

ІІ етап – 2024р

ІІІ етап – 2025р.

10

Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації програми,

Всього (тис.грн.):

У тому числі:

10.1. Коштів місцевого бюджету

10.2. Коштів обласного бюджету

10.3. Коштів небюджетних джерел



33 726,882


33 726,882

-

-

РОЗДІЛ IІ 

Ресурсне забезпечення 

Комплексної програми реформування і розвитку

житлово-комунального господарства та благоустрою населених пунктів

Підгородненської міської територіальної громади 

на 2021-2025 роки

 

Обсяг коштів, які

Етапи виконання програми

Усього витрат, тис.грн

І

ІІ

ІІІ

2021р.

2022р.

2023р.

2024р.

2025р.

Обсяг ресурсів, усього,

6176,882

5400,0

7490,0

7230,0

7430,0

33 726,882

у тому числі:







обласний бюджет

-

-

-

-

-

-

бюджет територіальної громади

6176,882

5400,0

7490,0

7230,0

7430,0

33 726,882

кошти небюджетних джерел

-

-

-

-

-

-

 


РОЗДІЛ IIІ 

Визначення проблем, на розв'язання яких спрямована Програма 

Розвиток житлово-комунального господарства та благоустрою відіграє важливу роль в розробленні ефективної сучасної системи управління, впорядкування відносин власності, визначення замовників житлово-комунальних послуг.

В останній час у житлово-комунальному господарстві та благоустрої виникають проблеми, які впливають на рівень та якість послуг та діяльність підприємств ЖКГ:

- у водопостачанні та водовідведенні – необхідність проведення ремонтів або заміни мереж водопостачання та водовідведення, будівництва та розвитку мереж;

- у сфері збору відходів – необхідність розширення та відновлення парку контейнерів для збору сміття та збільшення парку сміттєвозів;

- у сфері благоустрою – необхідність проведення робіт з утримання та ремонту доріг, пішохідних зон, утримання зовнішнього освітлення, кладовищ, озеленення, та ін.

Для поліпшення стану об’єктів житлово-комунального господарства та стану благоустрою населених пунктів необхідно:

- проведення поточних і капітальних ремонтів житлового фонду, який не переданий в управління ОСББ;

- розвиток водопровідно-каналізаційного господарства;

- розвиток та ремонт вулично-дорожньої мережі;

- благоустрій громадських територій.

Розробка Програми обумовлена необхідністю фінансової підтримки для ефективного функціонування комунальних підприємств та забезпечення умов для надійного, якісного і безпечного надання житлово-комунальних послуг населенню, вирішення проблем благоустрою населених пунктів громади.

Саме на вирішення цих проблем спрямована дана Програма.


РОЗДІЛ IV 

Мета Програми та шляхи реформування житлово-комунального господарства та благоустрою

  • Мета Програми полягає у визначенні засад реалізації державної політики реформування житлово-комунального господарства, здійснення заходів щодо підвищення ефективності та надійності його функціонування, забезпечення сталого розвитку для задоволення потреб населення і господарського комплексу в житлово-комунальних послугах

відповідно до встановлених нормативів і національних стандартів.

Реформування житлово-комунального господарства та благоустрою передбачає широке роз'яснення процесу і результатів реформ.

Для досягнення мети Програми необхідно вирішити питання щодо:

- узгодження економічних інтересів держави, територіальної громади та суб'єктів господарювання;

- забезпечення можливості розв'язання мешканцями громади житлових проблем;

- створення умов для надійного і безпечного надання житлово-комунальних послуг за доступними цінами, які стимулюють енергозбереження;

- запровадження інноваційної моделі розвитку житлово-комунального господарства;

- підвищення ефективності використання енергоносіїв та інших ресурсів,  створення стимулів та умов для переходу на раціональне використання та економне витрачання енергоресурсів;

- стимулювання приватної підприємницької ініціативи у виконанні завдань розвитку  комунальної інфраструктури та благоустрою;

- поліпшення якості управління житлом та комунальною інфраструктурою;

- захисту прав споживачів, підвищення рівня забезпеченості населення житлово-комунальними послугами в необхідних видах та обсягах, високої якості та за доступними цінами;

- створення, на основі ринкових перетворень, умов для розвитку, оновлення та ефективного функціонування всіх об'єктів житлово-комунального господарства, підприємств і організацій  різних форм власності;

- забезпечення права власників житла обирати виконавця житлово-комунальних послуг.

  •  Передбачається здійснення заходів Програми в таких сферах:
  • - утримання будинків, споруд і прибудинкових територій;
  • - ремонти, утримання та будівництво доріг населених пунктів;
  • - надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення;
  • - ремонт інженерних споруд та мереж;

- благоустрій населених пунктів;

- обрізка, омолодження крон дерев, механізований покіс зелених зон,  відкритих територій;

- підвищення енергоефективності будинків та споруд;

- будівництво, реконструкція, відновлення та технічне обслуговування вуличного освітлення;

- розчищення доріг  та тротуарів від снігу, посипання протиожеледними сумішами, вивезення снігу за межі об’єктів та населених пунктів;

- локалізація та ліквідація вогнищ карантинного бур’яну – амброзії полинолистої;

- ліквідація стихійних звалищ та вивіз ТПВ;

- будівництво, реконструкція, ремонт систем водопостачання та водовідведення;

- забезпечення благоустрою кладовищ (прибирання випадкового сміття, обрізка крон дерев, механізований покіс зелених зон та інше) власними силами та/або із залученням інших суб’єктів господарювання;

- здійснення благоустрою території кладовищ – влаштування доріжок та огорож, освітлення території, організація водо забезпечення, утримання місць почесних поховань загиблих учасників АТО, інших осіб, віднесених до цієї категорії;

- ремонти, утримання пам’ятників та пам’ятних знаків;

- проведення технічного обстеження об’єктів комунальної власності на предмет безпечної та надійної експлуатації;

- виготовлення технічних звітів (Закон України про регулювання містобудівної діяльності від 17.02.2011 № 3038-VI).

 

РОЗДІЛ V

Основні завдання Програми та засоби необхідні для їх виконання


Основними завданнями Програми є :

- розвиток та застосування  підприємств житлово-комунального господарства різних форм власності, впровадження ринкових відносин між суб'єктами господарювання у цій сфері;

- забезпечення беззбиткового функціонування житлово-комунального господарства при прозорій економічно обґрунтованій системі визначення рівня тарифів на житлово-комунальні послуги;

- підвищення ефективності використання енергетичних та матеріальних ресурсів;

- створення розвинутого конкурентного середовища на ринку житлово-комунальних послуг та благоустрою;

- реалізація існуючих та розробка нових проектів з комплексного благоустрою територій населених пунктів;

- запровадження енергозберігаючих технологій і засобів управління зовнішнім освітленням населених пунктів громади;

- запровадження механізмів економічного стимулювання енергозбереження, утворення фондів енергозбереження, створення спостережних рад з енергозбереження;

- реконструкція зелених насаджень, розроблення довгострокового плану озеленення населених пунктів

- будівництво, ремонт, реконструкція, утримання вулично-дорожньої мережі;

- поліпшення ритуального обслуговування населення;

- залучення громадськості до процесів формування житлової політики та реформування житлово-комунального господарства.

- стимулювання інвестиційного процесу та ефективного використання енергетичних і матеріальних ресурсів надавачами та споживачами послуг;

- створення системи поводження з побутовими відходами, сортування та утилізації вторинних ресурсів, розробка схем санітарної очистки території с.Спаське, с.Хуторо-Губиниха, с.Дмитрівка;

- пріоритетність інноваційного розвитку систем життєзабезпечення населених пунктів.

Напрямки діяльності та заходи комплексної програми реформування і розвитку житлово-комунального господарства та благоустрою населених пунктів Підгородненської міської територіальної громади на 2021 – 2025 роки вказані в додатку 1.

РОЗДІЛ VІ

Базові принципи досягнення стратегічних цілей

  • Удосконалення системи управління житлово-комунальним господарством та благоустроєм.

Система управління повинна об'єднати зусилля міської ради та підприємств житлово-комунального господарства всіх форм власності для реформування та ефективного функціонування галузі в умовах ринкової економіки.

Першочерговими заходами реформування галузі є завершення розроблення ефективної сучасної системи управління, впорядкування відносин власності, визначення замовників житлово-комунальних послуг.

Ключовою проблемою цього етапу реформування житлово-комунального господарства та благоустрою є запровадження системи договірних відносин, зумовлених появою у цій сфері господарюючих суб'єктів різних організаційно-правових форм.

Ефективне управління діяльністю житлово-комунального господарства потребує розроблення виробничої та інвестиційної програм, формування та встановлення тарифів як засобу фінансового забезпечення цих програм, запровадження моніторингу діяльності підприємств, що дасть можливість міській раді реалізувати свої повноваження із забезпечення населення якісними житлово-комунальними послугами.

2.       Поглиблення демонополізації житлово-комунального господарства та благоустрою, розвиток конкурентного середовища.

Головною метою демонополізації житлово-комунальної галузі є зниження негативних наслідків монополізації економіки, які полягають у встановленні монопольно високих цін і тарифів, нав'язуванні умов договорів, не вигідних замовникам.

Процес демонополізації, в першу чергу, стосується житлового господарства. Залучення населення до самоуправління та утримання житлових будинків дозволить самим мешканцям здійснювати контроль за станом технічного обслуговування та ремонту житла, що значно підвищить якість наданих послуг.

Розвиток конкурентного середовища в житловому-комунальному  господарстві та благоустрої залежить від нових структур, які будуть замовниками послуг, а також від нових приватних структур, для яких бізнес в сфері житлово-комунального господарства та благоустрою буде привабливим в економічному плані.

З метою поглиблення демонополізації житлово-комунального господарства та благоустрою, створення умов для здорової конкуренції передбачається:

- створення об'єднань співвласників багатоквартирних будинків, які будуть замовниками житлово-комунальних послуг;

- реорганізація діючих житлово-комунальних підприємств, перетворення їх на рівноправних партнерів на ринку послуг; створення альтернативних підприємств;

- організація конкурсів на виконання спеціалізованих робіт (обслуговування внутрішньо будинкових мереж, димовентканалів, димоходів, вивезення сміття та інші);

- організація системи розрахунків за використані ресурси і спожиті послуги на основі договорів (угод), а також застосування економічних санкцій за порушення договірних зобов'язань.

3.       Впровадження ринкових відносин між суб'єктами господарювання у житлово-комунальній сфері.

Основними функціями міської ради, як представника власника об'єктів житлово-комунального господарства та благоустрою є:

- дотримання нормативно-технічних вимог з утримання та використання об'єктів комунальної інфраструктури та благоустрою;

- забезпечення необхідного фінансування для утримання об’єктів водопостачання, водовідведення та благоустрою;

- забезпечення систематичного контролю за реалізацією договорів на виконання робіт щодо збереження та відновлення інженерних мереж, за  обсягами та якістю житлово-комунальних послуг;

- сприяння створенню об'єднань (асоціацій) співвласників багатоквартирних будинків;

- сприяння формуванню конкурентних відносин між підрядними організаціями усіх форм власності за отримання замовлення на виконання робіт з благоустрою населених пунктів та надання житлово-комунальних послуг.

Об'єднання співвласників багатоквартирних будинків повинні стати основною формою організації утримання та експлуатації житлових будинків і прибудинкових територій, підвищення рівня їх благоустрою та умов проживання.

4.       Удосконалення фінансово-кредитного механізму роботи житлово-

комунального господарства та благоустрою, здійснення ефективної тарифної політики.

Вироблення гнучкої та ефективної тарифної політики у житлово-комунальній сфері на сучасному етапі реформування житлово-комунального господарства повинно ґрунтуватися на таких основних принципах:

- розрахунку тарифів на комунальні послуги, що підлягають регулюванню, для забезпечення повного відшкодування операційних та капітальних витрат;

- розроблення та запровадження механізму відшкодування із бюджету різниці між їх фактичною вартістю та затвердженим розміром тарифу;

- залучення громадськості до процесу встановлення тарифів;

- застосування санкцій проти неплатників та посилення матеріальної відповідальності сторін за невиконання або несвоєчасне виконання своїх договірних зобов'язань;

- перехід від оплати комунальних послуг за нормами споживання до оплати за обсягами їх фактичного споживання;

- проведення громадських слухань, інформаційно-роз'яснювальних кампаній у засобах масової інформації та спеціальних кампаній для дітей шкільного віку з метою підвищення рівня усвідомлення всіма зацікавленими сторонами і споживачами необхідності впровадження тарифів, які забезпечують повне відшкодування вартості послуг;

- впровадження сучасних форм договірної роботи з надання житлово-комунальних послуг та розрахунків за них, надання фінансової підтримки комунальним підприємствам на впровадження нової офісної техніки, програм, терміналів та ін. для  організацій безконтактного та якісного обслуговування клієнтів.


РОЗДІЛ VІІ

Фінансово-економічне забезпечення Програми

Розв'язання проблеми забезпечення фінансової стабілізації житлово-комунального комплексу є головною передумовою формування економічних взаємовідносин у цій галузі.

Фінансування Програми здійснюється за рахунок коштів:

• Державного бюджету;

• коштів обласного бюджету, за умови співфінансування з місцевого бюджету;

• місцевого бюджету;

• коштів підприємств;

•  коштів мешканців багатоквартирних будинків, за умови співфінансування з місцевого бюджету;

• інших джерел, не заборонених законодавством.

З метою забезпечення беззбиткового функціонування житлово-комунального господарства та благоустрою потрібно здійснити наступні заходи:

- забезпечити стабільне і достатнє поточне фінансування робіт з благоустрою населених пунктів та утримання житлово-комунального господарства;

- проводити суцільну інвентаризацію заборгованості за видами житлово-комунальних послуг у розрізі кожного особового рахунка споживача;

- визначати реальність заборгованості відповідно до норм цивільного законодавства (терміни виникнення, зміни у складі сімей тощо);

- приймати рішення щодо термінів погашення заборгованості, реструктуризації та списання залежно від суми боргу та матеріального стану боржника;

- застосовувати в межах, визначених чинним законодавством, заходи примусового стягнення заборгованості з громадян;

- забезпечувати прозорість розгляду та затвердження тарифів на житлово-комунальні послуги за участю громадських організацій, проводити роз'яснювальну роботу серед населення щодо необхідності своєчасної оплати житлово-комунальних послуг;

- проводити переоблік (уточнення) громадян та членів їх сімей, які мають право на пільгову оплату житлово-комунальних послуг.

Кошти, передбачені цією Програмою, підлягають щорічному коригуванню на прогнозний індекс інфляції під час формування проекту місцевого бюджету.


РОЗДІЛ VІIІ

Контроль за виконанням Програми

1. Контроль за виконанням Програми здійснюється міською радою через відділ житлово-комунального господарства та благоустрою.

2. Контроль за використанням бюджетних коштів, спрямованих на забезпечення виконання Програми, здійснюється у встановленому законодавством порядку.

РОЗДІЛ ІX

Очікувані результати

Основною умовою реалізації  Програми є консолідація та спрямування дій міської ради, споживачів та виконавців житлово-комунальних послуг та благоустрою на створення дієвої системи управління та сприятливого середовища для формування ефективного власника і розвитку      конкуренції.

Виконання Програми дасть можливість:

- забезпечити реалізацію державної політики щодо регіонального розвитку, насамперед у сфері житлово-комунального господарства та благоустрою, покращити благоустрій та естетичний вигляд населених пунктів ради;

- зробити доступними послуги для населення за умови їх своєчасної оплати;

- створити сприятливі умови для накопичення інвестиційних ресурсів з метою технічного переоснащення житлово-комунального господарства та розвитку комунальної інфраструктури;

- створити сприятливі умови для залучення позабюджетних коштів у розвиток об'єктів житлово-комунального господарства та благоустрою ;

- провести комплексну модернізацію і технічне переоснащення об’єктів житлово-комунального господарства з метою зменшення ресурсоспоживання і дотримання екологічних нормативів та норм протипожежного захисту;

- забезпечити надання населенню житлово-комунальних послуг належної якості відповідно до вимог національних стандартів;

- забезпечити прозорість у формуванні тарифної та цінової політики на житлово-комунальні послуги;

- забезпечити обґрунтованість і прозорість умов реалізації дотаційної політики держави стосовно малозабезпечених верств населення;

- забезпечити захист прав споживачів, їх своєчасне інформування з питань своїх прав та обов'язків;

- зменшити протягом п'яти років обсяги використання енергоресурсів у комунальній сфері на 10 відсотків;

- забезпечити широку суспільну підтримку виконання основних завдань у рамках реформи житлово-комунального господарства та благоустрою.



Секретар міської ради                                                            Роман КУЧМА

Додатки
Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux