Повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акта
опубліковано 25 березня 2022 року о 13:45


«Про встановлення ставок орендної плати за використання земельних ділянок комунальної власності на території Підгородненської міської територіальної громади»

Відповідно до статті 9 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» Підгородненська міська рада повідомляє про оприлюднення проекту рішення   «Про встановлення ставок орендної плати за використання земельних ділянок комунальної власності на території Підгородненської міської територіальної громади» та аналізу регуляторного впливу до нього.

         Проект регуляторного акта з відповідним аналізом регуляторного впливу оприлюднено на офіційному сайті Підгородненської міської ради в мережі інтернет за адресою: pidgorodne@pmrada.gov.ua

Строк приймання пропозицій та зауважень до проекту регуляторного акта становить один місяць з дня оприлюднення проекту рішення та аналізу його регуляторного впливу.

Спосіб надання зауважень та пропозицій – письмово за адресою: Підгородненська міська рада, 52001, м. Підгородне, вул. Центральна, 46, контактний телефон 0800-33-65-42 або електронною поштою за адресою:   legal@pmrada.gov.ua

         Проект рішення «Про встановлення ставок орендної плати за використання земельних ділянок комунальної власності на території Підгородненської міської територіальної громади»

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ до проекту рішення  «Про встановлення ставок орендної плати за використання земельних ділянок комунальної власності на території Підгородненської міської територіальної громади»


  

УКРАЇНА

МІСЦЕВЕ САМОВРЯДУВАННЯ

ПІДГОРОДНЕНСЬКА МІСЬКА РАДА

ДНІПРОВСЬКОГО РАЙОНУ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

15 сесія 8  скликання

ПРОЕКТ Р І Ш Е Н Н Я


Від 00 травня 2022 року     

«Про встановлення ставок орендної плати за

використання земельних ділянок комунальної

власності на території Підгородненської міської

територіальної громади»


Керуючись п.24 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про оренду землі», статей 12, 285-289  Податкового кодексу України, статей 143, 144 Конституції  України, з метою забезпечення економічного регулювання земельних відносин, виконання вимоги конкурентного законодавства під час визначення ставки орендної плати, унеможливлення використання дискреційних повноважень, ефективного використання земельного фонду територіальної громади, беручи до уваги протокол засідання комісії з питань бюджету, фінансів, торгівлі, промисловості та місцевого самоврядування від 00.05.2022 р., сесія міської ради


                   ВИРІШИЛА :  

1. Встановити ставки орендної плати за землю на території Підгородненської міської територіальної громади згідно з додатком 1.

2. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем на підставі діючих на час укладання договору розмірів орендної плати за земельні ділянки.

3. У випадку, коли земельна ділянка використовується за декількома функціональними напрямками, ставка орендної плати дорівнює більшій з напрямків, за якими використовується земельна ділянка.

4. Фізичні та юридичні особи (крім підприємств державної та комунальної форм власності), які використовують земельні ділянки без правовстановлюючих документів на землю, сплачують податок на землю в розмірі, що дорівнює розміру орендної плати для розміщення відповідних об’єктів на земельних ділянках відповідного цільового використання.

5. Дане рішення набуває чинності з моменту офіційного оприлюднення.

6. Оприлюднити дане рішення відповідно до вимог чинного законодавства.

7. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань бюджету, фінансів, торгівлі, промисловості та місцевого самоврядування.



Міський голова                                                                                      Андрій ГОРБ



           №_____-15/8


АНАЛІЗ

РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ ДО ПРОЕКТУ РІШЕННЯ СЕСІЇ ПІДГОРОДНЕНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

 «Про встановлення ставок орендної плати за

використання земельних ділянок комунальної

власності на території Підгородненської міської 

територіальної громад»


1.Проблема, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання

Аналіз регуляторного впливу підготовлено на виконання норм Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», відповідно до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року №308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта» зі змінами.

Попередні рішення Підгородненської міської ради та Спаської сільської ради приймались на територію населених пунктів, не розповсюджуючись на територію за межами населених пунктів, отже виникає необхідність прийняття рішення встановлення ставок орендної плати за земельні ділянки на всю територію Підгородненської міської громади. 

Виходячи з норм пункту 5 статті 2 та частини 1 статті 3 Бюджетного кодексу України, бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України (однією зі складових якої є бюджети місцевого самоврядування), становить один календарний рік, що починається 01 січня кожного року й закінчується 31 грудня того ж року.

Пунктом 10.21 статті 10 Податкового кодексу України встановлено, що місцеві ради обов’язково установлюють єдиний податок та податок на майно (в частині транспортного податку та плати за землю).

Органи місцевого самоврядування в рамках, визначених Бюджетним та Податковим кодексами України, мають ухвалювати рішення про встановлення місцевих податків і зборів на наступний рік для відповідного місцевого податку чи збору. 

Статтею 12 Податкового кодексу України передбачено надання копії рішення про встановлення місцевих податків чи зборів або про внесення змін до них в електронному вигляді в десятиденний строк з дня ухвалення до контролюючого органу, у якому перебувають на обліку платники відповідних місцевих податків та зборів, але не пізніше 25 липня року, що передує бюджетному періоду, у якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків і зборів або змін до них.

Рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період). У іншому разі норми відповідного рішення застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Згідно Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» повноваження щодо встановлення місцевих податків і зборів відносяться до виключної компетенції місцевої ради.

Відповідно до підпункту 14.1.147 пункту 14.1 статті 14 ПКУ плата за землю – обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної й комунальної власності.

Граничні розміри ставок орендної плати за земельні ділянки державної й комунальної власності, установлені статтями 274 та 288 ПКУ, не є фіксованими, а коливаються від 0 до 12 відсотків від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Необхідність розробки проекту регуляторного акту «Про встановлення ставок орендної плати за використання земельних ділянок комунальної власності на території Підгородненської міської територіальної громади» виникла у зв’язку з необхідністю приведення всіх ставок в діючих договорах оренди землі до єдиних норм та виконання вимоги конкурентного законодавства під час визначення ставки орендної плати, унеможливлення використання дискреційних повноважень в новоукладених договорах оренди земельних ділянок.

Ухвалення рішення міської ради «Про встановлення ставок орендної плати за використання земельних ділянок комунальної власності на території Підгородненської міської територіальної громади», що набуде чинності з наступного бюджетного періоду – з 01 січня 2023 року, необхідне для прозорого та ефективного встановлення ставок оренди за використання земельних ділянок. Прийняття цього регуляторного акта дасть можливість здійснення контролю за додержанням правил розрахунку та сплати оренди плати за землю, поповнити місцевий бюджет, що дасть змогу спрямувати отримані кошти від сплати орендної плати за землю на вирішення соціальних проблем територіальної громади та покращення інфраструктури ОТГ.

Основні групи (підгрупи), на які впливає проблема, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання – прийняттям цього проекту регуляторного акта:


Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

V

-

Держава

V

-

Суб'єкти господарювання,

V

-

у тому числі суб'єкти малого підприємництва*

V

-


2. Цілі державного регулювання

Метою впровадження регуляторного акту ««Про встановлення ставок орендної плати за використання земельних ділянок комунальної власності на території Підгородненської міської територіальної громади» є забезпечення реалізації державної політики в податковій сфері, спрямованої на поповнення дохідної частини міського бюджету для забезпечення реалізації програм соціально – економічного розвитку населених пунктів міської ради.

Альтернативних способів досягнення цілей, які б відповідали чинному законодавству не має.

 

3.Механізм, який застосовується для розв’язання проблем і відповідні заходи.

Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди землі. Розмір орендної плати за використання земельної ділянки встановлюється у договорі оренди землі між орендарем та орендодавцем відповідно до рішення сесії міської  ради.

Основним завданням запропонованого проекту рішення є зміцнення ресурсної бази місцевого бюджету. Механізмом розв’язання вказаної вище проблеми є прийняття рішення .

Запропонований нормативно – правовий акт відповідає принципам державної регуляторної політики, а саме : доцільності, ефективності, збалансованості, передбачуваності, принципу прозорості та врахування громадської думки.

Даний проект рішення підлягає оприлюдненню через офіційний веб-сайт Підгородненської міської ради.

 

4.Обґрунтування можливості досягнення цілей.

З прийняттям даного регуляторного акту упорядковується механізм встановлення ставок орендної плати для землекористувачів за земельні ділянки комунальної власності, що знаходяться в межах та за межами населених пунктів, що забезпечує збільшення  надходжень до міського бюджету.

 

5. Очікувані результати прийняття регуляторного акта

Для визначення очікуваних результатів від прийняття даного регуляторного акта застосовуємо метод аналізу вигод і витрат.

Враховуються інтереси наступних цільових груп:

•міської територіальної громади;
•суб’єктів господарювання;
•громадян.





Вигоди

Витрати

Сфера інтересів міської територіальної громади

Недопущення безоплатного використання земель міської ТГ.

Усунення розбіжностей щодо орендних відносин.

Забезпечення раціонального використання земель міської ТГ.

Справедливе та прозоре регулювання земельних відносин.

Додаткові надходження до місцевого бюджету


1.Збільшення навантаження на працівників міської ради.

2. Витрати, пов’язані зі збільшенням документообігу.

3. Витрати на розповсюдження та тиражування прийнятого рішення.

Сфера інтересів суб’єктів господарювання

Надійне та гарантоване користування земельними ділянками суб’єктами господарювання.

Збільшення попиту на орендні правовідносини.

Залучення інвестицій.


Час, витрачений на вивчення регуляторного акта.

Витрати на розрахунки нормативної грошової оцінки землі.

Затрати на оформлення договорів оренди землі.

Штрафні санкції при недотриманні договірних умов.

Сфера інтересів громадян

Отримання якісних та прозорих послуг при укладанні договорів оренди.

Створення сприятливих умов для отримання земельної ділянки в оренду.

1.Час, витрачений на вивчення регуляторного акта.

2.Витрати на розрахунки нормативної грошової оцінки землі.

3.Затрати на оформлення договорів оренди землі.

4.Штрафні санкції при недотриманні договірних умов.


 6.Обгрунтування терміну дії регуляторного акту.

Строк дії запропонованого регуляторного акту необмежений, з можливістю внесення до нього змін чи скасування його у разі зміни чинного законодавств та з інших поважних причин.

7.Показники результативності акту.

Показники результативності даного регуляторного акту є:

  • дотримання вимог чинного законодавства;
  • розмір надходжень суми від ставок орендної плати з прийняттям даного регуляторного акту;
  • кількість суб’єктів господарювання, на які поширюватиметься дія регуляторного акту;
  • рівень поінформованості суб’єктів господарювання з основних положень акту;
  • ефективне використання земельних ділянок.

7.Визначення заходів, за допомогою яких буде 

здійснюватись відстеження результативності 

регуляторного акта.

Відстеження результативності дії акта буде здійснюватися шляхом використання статистичних та аналітичних даних в терміни, визначені Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та відповідно до методики, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року №308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта», зі змінами:

Згідно з процедурою регуляторної діяльності проект регуляторного акта Про встановлення ставок орендної плати за використання земельних ділянок комунальної власності на території Підгородненської міської територіальної громади» та аналіз його регуляторного впливу будуть опубліковані на офіційному Веб-сайті ради для публічного обговорення та прийняття зауважень і пропозицій від громадян, суб’єктів господарювання, їх об’єднань, установ.

Строк приймання пропозицій та зауважень до проекту регуляторного акта й аналізу регуляторного впливу – один місяць з дня опублікування проекту.

Пропозиції та зауваження до проекту регуляторного акта й аналізу просимо надавати в письмовій формі за поштою адресою: 52001, Дніпропетровська обл., Дніпровський р-н, м.Підгородне, вул. Центральна, 46 тел  0-800-336-542електронною поштою  Pidgorodne@pmrada.gov.ua

Із повним текстом проекту рішення Підгородненської міської ради можна ознайомитись на офіційному сайті Підгородненської міської ради в розділі «Регуляторна діяльність» https://pidgorodne.otg.dp.gov.ua або щоденно (понеділок – четвер 08:00 – 17:00; п’ятниця 08:00 – 16:00; обідня перерва 12:00 – 13:00; вихідний: субота, неділя) у приміщенні міської ради за адресою: Дніпропетровська обл., Дніпровський р-н, м.Підгородне, вул. Центральна, 46 тел  0-800-336-542



Міський голова                                                                   Андрій ГОРБ


























Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux