Дніпровський приміський відділ обслуговування громадян (сервісний центр) управління обслуговування громадян Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області звертає увагу громадян, що з 1 липня 2020 року Пенсійним фондом України запроваджено нову сервісну послугу – автоматичне призначення пенсії.
Сервісом з автоматичного призначення пенсій може скористатися кожен, хто ще не отримує пенсійні виплати, але хотів би, щоб у майбутньому вони нараховувалися автоматично.
В особистому кабінеті застрахованої особи на вебпорталі електронних послуг оновлено блок Комунікації з ПФУ та додано можливість подання «Анкети-заяви на автоматичне призначення пенсії». Тобто, на вебпорталі можна подати документи для призначення пенсії без особистого звернення до територіального органу Пенсійного фонду на підставі поданих у зверненні документів.
Сервіс “Автоматичне призначення пенсії” дозволяє завчасно надати всю необхідну для призначення пенсії інформацію та провести перевірку наявних у Пенсійному фонді даних. Для того щоб особа, яка ще не є пенсіонером, могла заздалегідь оформити всі необхідні документи для нарахування пенсії, необхідно спочатку зареєструватися на вебпорталі Пенсійного фонду за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП). Якщо у особи немає КЕП, його можна отримати в акредитованих центрах сертифікації ключів (АЦСК). Повний перелік АЦСК доступний на ресурсі «Центральний засвідчувальний орган».
Користувачу, який не є пенсіонером та який авторизувався на вебпорталі Фонду за допомогою КЕП необхідно:
- заповнити атрибути анкети (заяву; загальні дані; дані документу, що посвідчує особу; адресу проживання та реєстрації; дані щодо обраного способу виплати призначеної пенсії та отримання пенсійного посвідчення);
- додати скановані копії документів (обов’язкові та ті, які вважає за необхідне надати) для підтвердження його права на певні доплати та пільги. Для зручності документи для завантаження розбито на групи для спрощення розуміння користувачем необхідності надання документів;
- підписати анкету-заяву КЕП та надіслати її до органу Фонду. Підтвердженням того, що застрахована особа виявила бажання подати документи для призначення пенсії в автоматичному режимі є проставлення відповідної відмітки про надання згоди. Також необхідно, ще раз візуально перевірити повноту та правильність заповнення всіх полів, перелік доданих документів і натиснути кнопку «Відправити до ПФУ».
Слід зазначити, що під час формування Анкети-заяви найбільше часу займає додавання файлів сканованих документів, що підтверджують набутий трудовий стаж та які ідентифікують особу. Файли документів необхідно підкріпити у відповідному розділі, кожний розділ містить перелік необхідних документів.
У вкладку «Мої повідомлення» буде надходити інформація щодо опрацювання звернення спеціалістами Фонду.
Пенсія буде призначена автоматично після досягнення пенсійного віку з урахуванням всіх наявних в Пенсійному фонді даних.
За результатами опрацювання анкети – заяви користувач отримає інформацію про автоматичне призначення пенсії, дату такого призначення та розмір пенсії за допомогою СМС повідомлення, засобами вебпорталу та через мобільний додаток.
Сервісом з автоматичного призначення пенсій може скористатися кожен, хто ще не отримує пенсійні виплати, але хотів би, щоб у майбутньому вони нараховувалися автоматично. При цьому немає необхідності додатково звертатись та особисто відвідувати органи Пенсійного фонду.
Вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України постійно оновлюється та розширює перелік послуг, які надаються в електронному вигляді, що робить систему призначення пенсії більш відкритою та доступною для всіх осіб, які саме зараз набувають пенсійного віку або право на призначення пенсії.
Заступник начальника Дніпровського приміського
відділу обслуговування громадян
(сервісний центр)
управління обслуговування громадян
ГУ ПФУ в Дніпропетровській області Л. ПЕТРУК